یک عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری: هلال ماه رمضان غروب جمعه در سراسر کشور قابل رویت خواهد بود

یک عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری گفت: هلال ماه مبارک رمضان غروب جمعه ۳۰ شعبان با ابزار و دوربین‌های معمولی قابل رویت خواهد بود.

علیرضا بوژمهرانی با اشاره به این‌که «غروب پنجشنبه ۲۹شعبان تحت هیچ شرایطی امکان رویت هلال ماه رمضان در کشور وجود ندارد» اظهار کرد: در این روز به علت این‌که مدت مکث ماه در آسمان خیلی محدود و کوتاه است، این مساله رویت ماه مبارک رمضان را در غروب پنج‌شنبه غیرممکن می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: سایر پارامترهای دیگر نیز برای رویت این هلال ضعیف است، لذا هیچ شانسی برای رویت هلال ماه رمضان نه تنها در ایران، بلکه در هیچ کدام از کشورهای اسلامی در شرق و غرب، شبه جزیره عربستان و قاره آفریقا در غروب ۲۹ شعبان وجود ندارد.

این عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری، با تاکید بر این‌که «غروب روز جمعه سی‌ام شعبان هلال ماه رمضان در سراسر کشور قابل رویت خواهد بود» افزود: شرایط به گونه‌ای است که رویت آن با چشم عادی و غیرمسلح نیازمند شرایط مناسب جوی است، بنابراین رویت هلال ماه با چشم غیرمسلح کار ساده‌ای نیست.

وی تاکید کرد: هلال ماه در صورت عدم وجود گرد و غبار و صاف بودن هوا در تمامی مناطق کشور با چشم غیرمسلح نیز قابل رویت خواهد بود.

بوژ‌مهرانی یادآور شد: براین اساس و با توجه به پارامترهای موجود، ماه شعبان ۳۰ روزه خواهد بود و از آنجا که ماه‌های قمری ۳۱ روزه نمی‌شوند، شنبه اول ماه رمضان خواهد بود.

/۲۶۳۰۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.