یک فعال دانشجویی: از رییس‌جمهور انتظار می‌رود تشکل‌های مدنی را ساماندهی کند

۲۹خردادماه،

دبیر پیشین مجمع حزب‌الله اظهار کرد: دانشجویان و مردم از رییس‌جمهور مطالباتی در همه بخش‌ها از جمله سیاست‌های داخلی و خارجی و بخش‌های اقتصادی دارند.

احسان سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، خاطرنشان کرد: با توجه به معضلات و مشکلاتی که امروز در بخش اقتصادی کشور وجود دارد بسیاری از مردم از رییس‌جمهورشان انتظار دارند که به حل این مشکلات بپردازد.

وی افزود: از رییس‌جمهور انتظار می‌رود که در جهت بهبود و تقویت تشکل‌های مردمی فعالیت‌های لازم را انجام دهد، چراکه تشکل‌های مردمی می باشند که تاثیرگذاری مردم در حکومت را سبب می‌شوند. رییس‌جمهور بعدی باید نسبت به اصلاح بعضی از قوانین مربوط به این تشکل‌ها اقدامات لازم را به عمل بیاورد چراکه مدتی است از سوی وزارت کشور هیچگونه مجوزی جهت برگزاری اجتماعات به این تشکل‌های مدنی داده نمی‌شود.

دبیر پیشین مجمع حزب‌الله اظهار کرد: از دیگر مطالباتی که مردم در حوزه سیاست داخلی از رییس‌جمهورشان دارند این است که رییس‌جمهور به گونه‌ای رفتار کند که نیروهای نظامی بویژه سپاه پاسداران نه تنها در سیاست بلکه در همه حوزه‌ها دخالتی نداشته باشند.

سالاری ادامه داد: در حوزه سیاست‌های خارجی، مردم از رییس‌جمهور می‌خواهند که نگذارند استعمار وارد کشور شده و در سیاست‌های داخلی کشور دخالت کند. آنها از رییس‌جمهورشان انتظار دارند که علاوه بر مبارزه با استبداد در داخل کشور به مبارزه با استعمار خارجی‌ها نیز بپردازند. مردم انتظار دارند که رییس‌جمهورشان در مذاکرات با سایر کشورها با تدبیر عمل کند

وی با اشاره به مطالبات مردم و دانشجویان در بخش فرهنگ نیز یادآور شد: در این بخش مطالبات بسیاری وجود دارد که من معتقدم این مطالبات در بلندمدت باید مورد بررسی و توجه قرار گیرد، چراکه فرهنگ، بخشی است که نمی‌توان در کوتاه‌مدت شاهد شکوفایی آن بود.

این فعال دانشجویی در پایان با اشاره به انتخاب حسن روحانی به عنوان یازدهمین رییس‌جمهور کشورمان خاطرنشان کرد: آنطور که به نظر می‌رسد آقای روحانی فردی معتدل می باشند و این اعتدال برای کشور خوب است. ان‌شاءالله ایشان با این اعتدال خود بتوانند همه طیف‌ها را در صحنه نگه دارند و از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کامل را ببرند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.