یک فیلم کمدی پیشتاز گیشه‌ها شد / فروش جهانی «بازی‌های گرسنگی» به ۵۷۳ میلیون دلار رسید + عکس و جدول

به گزارش خبرآنلاین، «مثل یک مرد فکر کن» که بر اساس کتابی پرفروش نوشته استیو هاروی ساخته شده، از جمعه تا یکشنبه ۳۳ میلیون دلار به دست آورد و فیلم اول شد.
 

این میزان فروش تقریبا دو برابر پیش‌بینی‌های شرکت سونی اسکرین جمز بود که فیلم را در بازار توزیع کرده است.
 

«مثل یک مرد فکر کن» را تیم استوری کارگردانی کرده و مایکل ایلی، تاراجی پی. هنسن، مگان گود، کوین هارت، گابریل یونیون و … در آن بازی می‌کنند. داستان درباره درگیری‌ها و مشکلات چهار دوست است. این فیلم با بودجه‌ای حدود ۱۲ میلیون دلار ساخته شده است.

درام «خوش‌شانس» با بازی زاک افرون به عنوان دیگر فیلمی که از این هفته به طور گسترده در ایالات متحده و کانادا اکران شده، با ۲۲٫۸ میلیون دلار رده دوم جدول را به خود اختصاص داد. فروش این فیلم هم کمی بالاتر از انتظار بود.


«خوش‌شانس» با بازی زاک افرون دومین فیلم پرفروش آمریکای شمالی شد
 

«خوش‌شانس» به کارگردانی اسکات هیکس بر اساس یک رمان رمانتیک نوشته نیکلاس اسپارکس ساخته شده است. افرون در این فیلم نقش یک تفنگدار دریایی ایالات متحده را بازی می‌کند. او در جستجوی زنی ( با بازی تیلور شیلینگ) است که اعتقاد دارد عکس او جانش را در عراق نجات داد.
 

بلاک‌باستر «بازی‌های گرسنگی» با بازی جنیفر لارنس به نقش دختری نوجوان که در یک مسابقه تلویزیونی مرگبار ظاهر می‌شود، در پنجمین هفته اکران ۱۴٫۵ میلیون دلار فروخت و پس از چهار هفته صدرنشینی به رده سوم رفت. مجموع فروش این فیلم در آمریکای شمالی ۳۵۶٫۹ شده است.
 

«بازی‌های گرسنگی» در سطح بین‌المللی هم ۱۳ میلیون دلار به دست آورد و مجموع فروش جهانی خود را با احتساب بازار آمریکا به ۵۷۳ میلیون دلار رساند.
 

مستند «شمپانزه» ساخته آلستر فوترگیل و مارک لینفیلد در هفته اول اکران ۱۰٫۲ میلیون دلار فروخت و فیلم چهارم شد.
 

این فیلم درباره یک شمپانزه سه سال است که وقتی از خانواده خود جدا می‌شود، یک مرد سرپرستی‌اش را به عهده می‌گیرد. تیم آلن بازیگر آمریکایی و صداپیشه شخصیت باز لایتیر در سری فیلم‌های «داستان اسباب‌بازی» راوی مستند «شمپانزه» است.
 

نسخه سه‌بعدی فیلم «تایتانیک» ساخته جیمز کامرون در سومین هفته اکران در آمریکای شمالی پنج میلیون دلار دیگر فروخت و مجموع فروش داخلی خود را به ۵۲٫۸ میلیون دلار رساند. فروش کلی این فیلم در ایالات متحده و کانادا پس از ۱۵ سال ۶۵۳٫۶ میلیون دلار شده است.
 

نسخه سه‌بعدی در سطح بین‌المللی نیز ۳۴٫۳ میلیون دلار فروخت و مجموع فروش خود را در این سطح به ۲۲۵ میلیون دلار رساند. فروش جهانی «تایتانیک» به ۲٫۱ میلیارد دلار رسیده است.
 

با وجود فروش نسبتا خوب فیلم‌های تازه اکران‌شده، درآمد کلی هالیوود برای دومین هفته پیاپی کاهش یافت. فیلم‌ها در مجموع ۱۲۹ میلیون دلار به دست آوردند که در مقایسه با پارسال این هفته پنج درصد کمتر است.
 

درآمد حاصل از فروش فیلم‌ها از ابتدای سال ۲۰۱۲ تاکنون ۳٫۱ میلیارد دلار و ۱۶٫۶ درصد بیشتر از موعد مشابه پارسال است.
 

«جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی در هفدهمین هفته اکران در آمریکای شمالی در ۵۹ سینما ۵۶٫۹ هزار دلار به دست آورد. مجموع فروش این فیلم برنده اسکار ۶٫۹۳۸ میلیون دلار شده است.
 

جدول فروش فیلم‌ها در ایالات متحده و کانادا (۲۰ تا ۲۲ آوریل)
 

رتبه

عنوان فیلم

فروش جمعه تا یکشنبه (میلیون دلار)

تعداد سالن

متوسط فروش در هر سینما (دلار)

مجموع فروش (میلیون دلار)

بودجه (میلیون دلار)

هفته اکران

۱

«مثل یک مرد فکر کن»

۳۳

۲۰۲۴

۱۶٫۳۷۷

۳۳

۱۲

۱

۲

«خوش‌شانس»

۲۲٫۸

۳۱۵۵

۷٫۲۲۸

۲۲٫۸

۱

۳

«بازی‌های گرسنگی»

۱۴٫۵

۳۷۵۲

۳٫۸۶۵

۳۵۶٫۹

۷۸

۵

۴

«شمپانزه»

۱۰٫۲

۱۵۶۳

۶٫۵۲۹

۱۰٫۲

۱

۵

«سه کله‌پوک»

۹٫۲

۳۴۸۲

۲٫۶۴۲

۲۹٫۳

۳۰

۲

۶

«کلبه جنگلی»

۷٫۷

۲۸۱۱

۲٫۷۵۷

۲۶٫۹

۲

۷

«تجدید دیدار آمریکایی»

۵٫۲

۳۰۳۳

۱٫۷۱۴

۴۸٫۳

۵۰

۳

۸

«تایتانیک سه‌بعدی»

۵

۲۵۱۵

۱٫۹۸۸

۵۲٫۸

۱۸

۳

۹

»خیابان جامپ شماره ۲۱»

۴٫۶

۲۴۲۷

۱٫۸۹۵

۱۲۷٫۱

۴۲

۶

۱۰

«آینه آینه»

۴٫۱

۲۹۳۸

۱٫۴۰۰

۵۵٫۲

۸۵

۴


اسوشیتدپرس / ۲۲ آوریل/ ترجمه: علی افتخاری۵۸۵۸
دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.