یک مقام اوکراینی: روسیه، بلاروس را گروگان هسته‌ای گرفته است

پس از اینکه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه از طرح‌ خود برای استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس رونمایی کرد، دولت اوکراین روز یکشنبه خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل برای مقابله با باج‌خواهی هسته‌ای کرملین شد.

یک مقام اوکراینی: روسیه، بلاروس را گروگان هسته‌ای گرفته است

به گزارش ممتاز نیوز ، یک مقام اوکراینی مدعی شد که روسیه بلاروس را به عنوان گروگان هسته‌ای در اختیار گرفته است.

روسیه گفته است که طرح استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس در پاسخ به حمایت نظامی فزاینده غرب از اوکراین صورت می‌گیرد.

پوتین این طرح را در یک مصاحبه تلویزیونی که روز شنبه پخش شد، اعلام کرد و گفت که این طرح به دلیل تصمیم انگلیس در هفته گذشته برای ارائه گلوله‌های زره پوش حاوی اورانیوم ضعیف شده به اوکراین انجام شده است.

رئیس جمهور روسیه استدلال کرد که مسکو با استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی خود در بلاروس، از آمریکا پیروی می‌کند. وی خاطرنشان کرد که واشنگتن دارای تسلیحات هسته ای در بلژیک، آلمان، ایتالیا، هلند و ترکیه است.

پوتین گفت: ما همان کاری را انجام می‌دهیم که آنها برای دهه‌ها انجام می‌دادند. این تسلیحات را در برخی کشورهای متحد مستقر می‌کنیم، سکوهای پرتاب را آماده می‌کنیم و خدمه‌شان را آموزش می‌دهیم.

وزارت خارجه اوکراین روز یکشنبه در بیانیه‌ای این اقدام را محکوم کرد و خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل شد.

در این بیانیه آمده است: اوکراین انتظار دارد اقدام مؤثری برای مقابله با باج‌خواهی هسته‌ای کرملین از سوی انگلیس، چین، آمریکا و فرانسه انجام شود.

این بیانیه می‌افزاید: جهان باید علیه کسی که آینده تمدن بشری را به خطر می‌اندازد متحد شود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.