یک پایگاه خبری عراقی: آمریکا خواهان دولتی ضدایرانی در عراق است

یک پایگاه خبری عراقی نوشت که تمام خواسته آمریکا این است که دولتی ضدایرانی در عراق ایجاد کند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا ، وبگاه عراقی العهد نیوز در یادداشتی به قلم ولید الطائی نوشت: تمام هم و غم آمریکا این است که دولت عراق دشمن ایران باشد و همانند عربستان، بحرین و امارات دشمنی خود با ایران را علنی کند.

وی می‌نویسد: آمریکا نمی‌خواهد که عراق دولتی مستقل و تصمیم گیری مستقل داشته باشد بلکه می خواهد که تمامی امور عراق چه سیاسی چه اقتصادی چه امنیتی و غیره را در دست بگیرد.

نویسنده در ادامه می‌گوید: آمریکا حتی می‌خواهد امور دینی عراق را در دست بگیرد؛ آمریکا می‌خواهد که مردم عراق وفق مراد او  رفتار کنند به همین دلیل می‌بینیم که واشنگتن با الحشد الشعبی و رهبران آن دشمنی می‌کند زیرا آن‌ها مخالف حضور آمریکایی ها در خاک مقدس عراق هستند.

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: آمریکا از سال ۲۰۰۳ به بهانه آزادسازی بر عراق سیطره یافت اما بعدها تمام قوانین را زیر پا گذاشت و حاکمیت عراق را نقض کرد. آمریکا در طول ۱۷سال گذشته حتی یک دستاورد برای مردم عراق نداشته است بلکه مجموعه ای از مزدوران و فاسدان و دزدان را روی کار آورد تا منابع و زیرساخت های عراق را ویران کنند و فساد و رشوه گیری در موسسات دولتی را رواج دهند.

نویسنده همچنین می گوید: آمریکا مرزهای عراق را بر روی مجموعه های تروریستی باز کرد و فرقه گرایی را در میان ملت عراق ایجاد کرد و پروژهایی علیه ملت عراق به منظور تخریب و ویرانی عراق در این کشور بوجود آورد.

در پایان این یادداشت آمده است: بنابراین آمریکا به دنبال عراقی مستقل نیست بلکه می خواهد که عراق تابع سیاست های تخریبی و ویرانگر واشنگتن باشد اما امید بزرگ ما به نیروهای الحشد الشعبی و نیروهای مقاومت و همچنین مردم شریف عراق است تا تمام پروژه های تخریبی آمریکا در عراق را شکست دهند و ملت عراق آزاد و کریمانه و به دور از سلطه گری خارجی و آمریکایی زندگی کنند.
انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.