یک پیش‌بینی برای بازار مسکن در ۶ ماه آینده

ایسنا/خوزستان رئیس اتحادیه مشاورین املاک اهواز گفت: به نظر می‌رسد که در قیمت مسکن ثبات ایجاد شود مگر اینکه در قیمت مصالح ساختمانی و آیتم‌های تولید مسکن از نظر قیمتی، لجام‌گسیختگی به وجود بیاید کما اینکه این موضوع در حال وقوع است.

قنبرعلی زنگنه در گفت‌وگو با ایسنا درباره قیمت مسکن اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون قیمت مسکن تغییری نداشته است و با کاهش در میزان خرید و فروش مسکن مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه مسکن در رکود قرار دارد، افزود: مصالح ساختمانی و هزینه ساخت مسکن گران شده است اما قیمت مسکن افزایش نداشته است. در شرایط کنونی اگر شخصی به دنبال فروش مسکن خود باشد معمولا با خریدار کنار می‌آید و تخفیف می‌دهد.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک اهواز گفت: فعلا شرایط مسکن پایدار است و افزایش قیمت مصالح و هزینه‌های ساخت، در شش هفت ماه آینده تاثیر خود را می‌گذارد.

زنگنه افزود: به نظر می‌رسد که در قیمت مسکن ثبات ایجاد شود مگر اینکه در قیمت مصالح ساختمانی و آیتم‌های تولید مسکن از نظر قیمتی، لجام‌گسیختگی به وجود بیاید کما اینکه این موضوع در حال وقوع است. چه اتفاقی افتاده که قیمت سیمان به یکباره ۶۰ تا ۷۰ درصد گران شده است؟

وی با بیان اینکه میانگین قیمت مسکن در اهواز هر مترمربع ۱۱ تا ۱۲ میلیون تومان است، تصریح کرد: مسکن در مناطق مختلف اهواز مانند گلستان هر مترمربع از ۱۲ میلیون تومان تا ۱۸ میلیون تومان، زیتون کارمندی از ۱۵ میلیون تومان تا ۲۳ میلیون تومان، کیانپارس از ۱۴ میلیون تومان تا ۳۵ میلیون تومان، کوی ملت از ۱۳ میلیون تومان تا ۱۸ میلیون تومان، خیابان‌های برخوردار در منطقه پاداد از ۱۵ میلیون تومان تا ۳۰ میلیون تومان و اراضی پاداد از ۱۲ میلیون تومان تا ۱۶ میلیون تومان قیمت دارد.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک اهواز گفت: قیمت‌های اعلام‌شده صرفا برای خانه‌های کلید اول هستند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.