یک چاقوی آشپزخانه چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

یک چاقوی آشپزخانه خوب ، چه بزرگ و ویژه سرآشپز باشد، چه ظریف و کوچک باید دارای تیغه ای استیل یا از جنس فلزی محکم باشد تا بتواند سال ها به خوبی و یا قدرت کار کند.

 به گزارش ممتاز به نقل از گروه بازار باشگاه خبرنگاران؛۱٫  چاقو های سرامیکی اغلب نمی توانند تیز باشند و با مرور زمان شما را به دردسر می اندازند. تیغه چاقو که به بخش فلزی چاقو گفته می شود باید کاملا بین شکاف دسته محکم قرار گرفته و فیکس شده باشد، و بیش از حد بلند یا کوتاه نباشد تا کار با آن ها سخت نشود.
 
۲٫ حتما یک مجموعه کامل از انواع چاقو ها در آشپزخانه خود داشته باشید و ویژگی ها و کاربرد تمام آن ها را بدانید زیرا هر یک از چاقو ها دارای کاربردی جداگانه می باشند؛ برای مثال از چاقوی سرآشپز که بزرگ ترین چاقوی مجموعه است برای نگینی کردن و خرد کردن موارد استفاده می شود و از چاقو های کوچک تر و ظریف تر برای پوست کندن مواد. همچنین برش گوشت ها و سبزیجات هرکدام با چاقوی خاص خود انجام می شود.
 
۳٫ قبل از اینکه چاقوی آشپزخانه خود را بخرید، آن را در دست بگیرید و ببینید که چه احساسی به شما دست می دهد و آیا با آن راحت هستید یا خیر. چاقو ها بسته به جنس و نوع دسته و تیغه دارای وزن و ساختار متفاوتی می باشند که در دست اشخاص مختلف به طرق متفاوت می نشینند و اشخاص مختلف از در دست گرفتن یک چاقو ممکن است احساس متفاوتی داشته باشند. بنابراین حتما چاقو را در دست بگیرید و ببینید با آن احساس راحتی و تعادل می کنید یا خیر. سپس در صورت مناسب بودن به خرید ان اقدام نمایید.
 
۴٫ حتما سرویسی را خریداری کنید که دارای ضمانت نامه و خدمات پس از فروش معتبر می باشند.
 
هشدار:
 
قبل از خرید چاقو حتما در خصوص نحوه تیز شدن و شستشوی آن تحقیق کنید. برخی از چاقو ها را می توان در ماشین ظرفشویی قرار داد در حالی که برخی دیگر را تنها باید با دست شست و هرگز نباید در آب خیساند.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.