۰۷ آبان، iبها طلا، سکه و ارز در بازار/ قمار ارزفروشان

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز iبه نقل از بینا در تاریخ یکشنبه ۷ آبان ۹۱،

بینا- براساس نمودار تکنیکال طلا در صورتی که سطح حمایتی iبها ۵۰ روزه طلا در ۱۷۲۰ دلار حفظ شود،خرید طلا در هفته جاری با سطح حمایتی تازه ۱۶۵۰ دلار (با کاهش یا افزایش ۲۰ دلاری) مواجه خواهد شد. iبه گزارش تفسیری بینا، پیش از اینکه طلا بتواند iبه iبهاهای بالاتر برسد باید در بالای iبها ۲۰۰ روزه خود باقی بماند. انتظار می رود طلا از iبها ۵۰ روزه خود در سطح ۱۷۲۰ دلار iبه iبها ۲۰۰ روزه خود یعنی ۱۶۶۲ دلار بازگردد.
لازم iبه ذکر است که طلا در سطح حمایتی iبها ۲۰۰ روزه خود باقی نخواهد ماند زیرا این امر iبه معنای بازگشت طلا iبه سطح حمایتی بلند مدت ۱۵۵۰ دلار می باشد. با این حال، با توجه iبه عوامل موثر در ماههای نوامبر و دسامبر iبهای طلا iبه حالت تصحیح باز خواهد گشت.
پیش بینی می گردد اونس جهانی طلا در وقت باقی مانده از سال بین سطوح ۱۶۵۰ دلار تا ۱۷۵۰ دلار تثبیت خواهد شد.انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ششم نوامبر (۱۶آبان ماه) سال جاری تاثیر بسزایی روی iبهای طلا خواهد گذاشت.

قیمت ها در بازار داخلی
امروز هر سکه همه iبهار آزادی در بازار آزاد یک میلیون و ۲۷۰ هزار تومان iبه فروش می رسد که نسبت iبه دیروز با ۴۰ هزار تومان کاهش مواجه شده است.
سکه نیم iبهار هم امروز در این بازار ۶۳۵ هزار تومان معامله می گردد که در مقایسه با دیروز حدود ۲۵ هزار تومان از iبها آن کاسته شده است.
امروز بازارهای بین‌المللی معاملات طلا تعطیل می باشند و این کاهش در بازار سکه مدیون پایین آمدن iبها دلار در چهارراه استانبول است.
اما امروز دلار در بازار آزاد تهران با افت ۵۰ تومانی مواجه شد و iبه ۳۲۸۰ تومان رسید. دیروز این ارز در همین بازار ۳۳۳۰ تومان فروخته می‌شد.
اهالی چهارراه استانبول امروز هر دلار آمریکا را iبه مبلغ ۳۲۰۰ تومان از مردم خریداری نمودند.
امروز هر یورو در این بازار ۴۲۵۰ تومان iبه فروش رسید اما دیروز این ارز iبه iبها ۴۳۵۰ تومان فروخته می شد. iبها‌های جاری در بازار امروز نشان می دهد هر یورو iبه میزان ۱۰۰ تومان در مقایسه با دیروز کاهش داشته است.
این ارز اما در بازار آزاد iبه مبلغ ۴۱۵۰ تومان خریداری می‌شود.
هر پوند هم iبه مبلغ ۵۱۴۰ تومان فروخته و iبه مبلغ ۵۱۰۰ تومان خریداری می‌شود.

 

 

بازار طلا و سکه غیر قابل پیش بینی است

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، در خصوص وضعیت بازار طلا معتقد است: iبهاها نسبت iبه هفته پیش ۴ تا ۷ درصد کاهش داشته است که یکی از آنها کاهش iبها اونس جهانی است که افت ناگهانی iبها طلا و سکه را iبهمراه داشت.
وی از دلایل دیگر کاهش iبها نسبت iبه هفته گذشته و ثبات نسبی بازار کنونی طلا می توان iبه ثبات نسبی iبها ارز در داخل کشور اشاره نمود و گفت: بحران کاذبی که در بازار ارز بوجود آمده بود سبب افزایش iبها سکه و طلا شده بود اما با مدیریت و تدبیر مناسب بانک مرکزی مهار شد و تا حدودی از بین رفت و در حال حاضر بازار iبه ثبات iبها نسبی ارز دست یافت و در کنار ثبات iبها ارز iبها طلا و سکه نیز نسبت iبه هفته گذشته کاهش یافته و هم اکنون iبه ثبات نسبی رسیده است.
وفادار بازار طلا و سکه را غیر قابل پیش بینی دانست و گفت: در خصوص بازار سکه و طلا نمیتوان پیش بینی مناسبی از آینده داشت زیرا iبهاها در نوسان کاهش و افزایش است.

 

قمار ارزفروشان

یک کارشناس معتقد است: ممکن است سقوط iبها ارز در روزهای اخیر، طراحی دلالان بازار ارز برای کاهش iبها ارز و خرید آن و سپس در مرحله بعد فروش مجدد آن باشد. در iبهار سال جاری یکبار این اتفاق افتد و سقوط iبها دلار iبه حدود یکهزار و ۶۰۰ تومان در iبهار سالجاری iبه خرید گسترده دلالان از بازار انجامید.
در واقع سقوط بازار ارز سبب شد تا آماتورها وحشت زده با فروش ارز خود از بازار خارج شوند و حرفه ای ها اقدام iبه خرید نمایند. احتمالا در وضعیت موجود حرفه ای ها با فروش موجودی ارز خود با نرخهای بالای ۳ هزار و ۵۰۰ تومان از بازار خارج شده اند و منتظرند تا با سقوط نرخ ارز مجددا آن را خریداری نمایند.

این کارشناس با توجه iبه عملکرد بانک مرکزی در شرایطی که دلار iبه بالای ۴هزار تومان برسد پیش بینی نمود در صورتی که سطح فشار خارجی iبه اقتصاد ایران کاهش نیابد برای مدت کوتاهی دلار iبه بالای ۴هزار تومان افزایش یافته و سپس با مدیریت بانک مرکزی iبه حدود یکهزار و ۵۰۰ تومان سقوط می نماید. در چنین حالتی نرخ ارز با یارانه انرژی، پروژه های عمرانی، تسویه حساب بانکی، تعرفه گمرکی و… انطباق خواهد یافت.
در صورتی که نرخ ارز از ۴هزار تومان عبور کند این نرخ iبه سود هیچ کس نمی باش عمری حدود ۴۵ روزه خواهد داشت و پس از آن سقوط شگفت انگیز در پیش است و همه کسانی که در ۲سال گذشته از ارز نوسانگیری نموده اند، قربانی آن خواهند شد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.