۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار اقامت – شب در دور اول سفرهای نوروزی/اقامت تنها ۷ درصد مسافران در هتل ها

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اعلام کرد؛

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از ثبت ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار اقامت – شب طی ۵ روز ابتدای نوروز(دور اول سفرهای نوروزی) خبر داد.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مسعود سلطانی فر اظهار داشت: در دور اول سفرهای نوروزی که شامل ۵ روز قبل می گردد، تعداد ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار اقامت- شب  به صورت تجمیع شده در سراسر کشور به ثبت رسیده که از این تعداد حدود ۷ درصد مسافران در هتل ها، هتل آپارتمان ها و مهمانپذیرها، ۲۲ درصد در کلاس های مدارس، ۱۵ درصد در کمپ های اقامتی موقتی که توسط شهرداری ها و هلال احمر ایجاد شده، ۲۰ درصد در خانه های استیجاری و ۱۵ درصد در اماکن مختلفی چون مراکز اقامتی ادارات و خوابگاه های دانشجویی اقامت داشته اند.

وی این آمار را غیر از مسافرانی دانست که در خانه های دوستان و اقوام خود اقامت می کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور دربارهٔ اقدامات نظارتی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور نیز گفت: تا کنون چهار هزار و ۲۰۰ مورد نظارت صورت گرفته که خدمات بین راهی بیش از چهار هزار نظارت داشته است، از این بین تعدادی از مراکز تذکر کتبی و شفاهی دریافت کرده اند و بعضی به سبب خدمات مطلوبی که داشته اند تشویق شده اند  در عین حال تعداد ۳۸ مورد منجر به اقدام قانونی و تعطیلی یا تعلیق موقت شده اند و به وضعیت آنها به زودی رسیدگی می گردد.

سلطانی فر به مسافران نوروزی کشور پیشنهاد داد که زمان سفر خود را مدیریت کنند و به اخطارهای ستاد هماهنگی خدمات سفر توجه کنند تا دچار حوادث و مشکلات نشوند.

وی افزود: زمان بازگشت خود را نیز مدیریت کنید تا در روز آخر گرفتار ترافیک محورهای مواصلاتی نشوید. همین طور لوازم ایمنی و تجهیزات خودرو به همراه داشته باشید تا در صورت تغییرات جوی با مشکل جدی روبرو نشوید. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.