۲۰۰۰ خانه محیط زیست در کشور فعالیت دارد

معاون مشارکت‌های مردمی و سخنگوی سازمان حفاظت محیط زیست با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت خانه‌های محیط زیست و عملکرد آن‌ها از ایجاد نهضت تولید محتوا برای آموزش مردم در زمینه حفاظت از محیط زیست خبر داد.

۲۰۰۰ خانه محیط زیست در کشور فعالیت دارد

به گزارش ممتاز نیوز، علی سلاجقه – رئیس سازمان حفاظت محیط زیست- نیز با تاکید بر اهمیت نقش مردم در حفاظت از محیط زیست می‌گوید: طرح خانه‌های محیط زیست برای شبکه‌سازی استفاده از ظرفیت‌های مردمی و نیروهای جهادی برای حفظ محیط زیست مطرح شده است.

نورالله مرادی – معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست – نیز با بیان اینکه شوراها یکی از ارکان حکمرانی است که زمینه‌ی مشارکت مردمی در خصوص مدیریت شهرها و روستاها را فراهم می‌کند، گفته بود: شوراهای روستایی و شهری کشور با عددی نزدیک به ۱۲۸ هزار نفر گروه عظیمی محسوب می‌شود که با توجه به جایگاه اجتماعی‌شان می‌توانند به حفظ محیط زیست کمک کنند، به‌ویژه شوراهای روستایی. با توجه به وجود ۳۹۰۰۰ روستای دارای شورا در سراسر کشور، می‌توان گفت ظرفیت بالایی برای انتقال مفاهیم آموزشی وجود دارد.

به گفته وی شوراها منتخبان مردم روستاها و شهرها هستند که با تعامل و مشارکت مردم همچنین انتخاب دهیار و شهردار آشنا با مباحث محیط زیستی می‌توانند در زمینه آموزش و مشارکت بسیار موثر و نقش آفرین باشند که در این خصوص اولین گام، تاسیس خانه‌های محیط زیست برای برگزاری جلسات هم اندیشی، انتقال تجربه و کارگاه‌های آموزشی با مشارکت شوراهای شهرها و روستاها است.

نورالله مرادی درباره آخرین وضعیت خانه‌های محیط زیست اظهار کرد: در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰۰ خانه محیط زیست به عنوان یکی از مهم‌ترین دستاوردهای سازمان حفاظت محیط زیست در تمامی استان‌ها ایجاد شده‌ است و توانستیم با یک طراحی مناسب بخشی از مردمی‌سازی محافظت از محیط زیست را در این مکان‌ها پیش ببریم.

وی افزود: عمده رویدادهای محیط زیستی تعریف شده در خانه‌های محیط زیست و در حضور فعالان و علاقه‌مندان حوزه محیط زیست برگزار می‌شود.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه تلاش سازمان بر کیفی‌سازی فعالیت‌ها و خانه‌های محیط زیست است، اظهار کرد: خانه‌های محیط زیست عموما در مدارس‌، کتابخانه‌ها، کانون‌های پرورش فکری، روستاها و مساجد احداث شده‌اند و تا پایان سال نیز همایشی برگزار و فعالیت‌های آن‌ها را ارزیابی می‌کنیم و برترین آن‌ها به لحاظ کیفیت عملکرد در حوزه فعالیت‌های محیط زیستی را انتخاب خواهیم کرد.

مرادی در پایان تصریح کرد: برای ایفای نقش بهتر جهت حفاظت از محیط زیست نهضت تولید محتوا نیز ایجاد شده است تا محتوای مناسب در حوزه چند رسانه‌ای، محتوای مکتوب،‌ اینفوگرافیک و انیمیشن تولید شود و برای آموزش مردم در خانه‌های محیط زیست به نمایش بگذاریم.

انتهای پیام/


ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.