۲۴ نوع محصول در پتروشیمی دهدشت تولید خواهدشد

مدیرعامل پتروشیمی دهدشت گفت: محصول نهایی این طرح پلی‌اتیلن سنگین در ۲۴ نوع مختلف است.

۲۴ نوع محصول در پتروشیمی دهدشت تولید خواهدشد

به گزارش ممتاز نیوز، محمد شکری با بیان اینکه دانش فنی این پتروشیمی تحت لیسانس بازل آلمان است، افزود: اما اگرچه این شرکت در شرایط تحریمی دسترسی اطلاعاتی خود را محدود کرد؛ اما به لطف شرکت‌های طراحی و مهندسی دانش‌بنیانی که در کشور خودمان فعال هستند، توانسته‌ایم خلأ نبود بازل را جبران کنیم، در حال حاضر نیز لایسنس پایه و جزئیات و طراحی این مجموعه توسط یک شرکت داخلی دانش‌بنیان تأمین می‌شود.
وی با اشاره به تأمین منابع مالی این طرح با اشاره به اینکه هلدینگ خلیج‌فارس به‌عنوان سهام‌دار اصلی منابع مالی این طرح نیمه‌تمام را تأمین کرد، گفت: با رویکرد جدید هلدینگ که تکمیل طرح های نیمه تمام بود و در حال حاضر مشکلی در تأمین مالی نداریم.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی دهدشت با اعلام اینکه طبق برنامه زمان‌بندی بهمن ۱۴۰۳ این طرح  آزمایشی راه اندازی می شود، افزود: با حمایت‌های صورت‌گرفته کلیه تجهیزات مورد نیاز تأمین شده و پیمانکاران اصلی طبق برنامه پیش می‌روند و امیدواریم طبق برنامه به مرحله پیش راه‌اندازی برسیم.
وی به اشتغال‌زایی این طرح هم اشاره کرد و گفت: پتروشیمی دهدشت به‌صورت مستقیم ۳۰۰ و غیرمستقیم ۱۵۰۰ نفر را مشغول به کارکرده است.
شکری اضافه کرد: تاکنون ۴۰ درصد وزنی تجهیزات پروژه داخلی‌سازی شد و پیش‌بینی می شود که تا ۷۰ درصد تجهیزات توسط شرکت‌های داخلی و دانش‌بنیان تأمین شود .
شکری با اعلام اینکه در فاز اول پتروشیمی دهدشت تنها ۴۰ هکتار از زمین‌های تعیین شده مورداستفاده قرار گرفته و در فاز‌های بعدی طرح توسعه اجرا خواهد شد، خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد محصول پتروشیمی دهدشت (پلی‌اتیلن سنگین که آخرین تکنولوژی روز دنیا را دارد) برای بازار داخل و ۶۰ درصد آن برای بازار‌های خارجی و ارزآوری برای کشور پیش‌بینی‌شد، در این مدت هم بازار‌های آسیایی و منطقه‌ای را برای فروش محصولات بررسی شد.

انتهای پیام/


استانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.