۲.۷۷ میلیون تویوتا iبه کارخانه برگشتند

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

شرکت خودروسازی تویوتا ۲٫۷۷ میلیون خودرو را iبه کارخانه فراخواند

به گزارش تفسیری خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران گروه خودروسازی (ژاپنی) تویوتا تعداد ۲٫۷۷ میلیون خودرو را از سراسر جهان فراخواندبعد از فراخوان میلیونها اتومبیل در ماه اکتبر، اولین سازندۀ ژاپنی خودرو از فراخوان ۲٫۷۷ میلیون خودروی دیگر خبر داد. مدل هایی که قرار است iبه کارخانه بازگردند عبارتند از: پریوس، کورولا، آلفارد و کرون که بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ تولید شده اند.
گفته می گردد از این تعداد ۱٫۵ میلیون خودرو در ژاپن، ۶۶۹ هزار عدد در ایالات متحدۀ آمریکا و بقیه در کانادا، اروپا، چین، استرالیا و همچنین بعضی از کشورهای خاورمیانه می باشند.
لازم iبه یادآوری است که سیاست تویوتا در فراخوان این اتومبیل ها، رعایت بیشترین موارد ایمنی و از بین بردن کوچکترین تردیدها نسبت iبه سیستم ایمنی خودروهاست. در بیانیۀ اخیر این شرکت آمده است که تعداد ۱۵ هزار عدد خودروی پیروس، اَونسیس و کورولا در فرانسه که بین سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ ساخته شده اند نیز شامل این فراخوان می گردد.
طبق اطلاعات انتشار یافته از سوی وزارت حمل و نقل ژاپن، صدها مورد اختلال در کارکرد اتومبیل های نام برده، گزارش تفسیری شده، اما تاکنون هیچ اتفاق ای رخ نداده است. اتومبیل های مذکور حاوی نقص در سیستم پمپاژ الکترونیکی آب می باشند. iبه نظر می رسد این ضربۀ مهمی برای گروه خودروسازی تویوتا باشد.
لازم iبه یادآوری است تویوتا در ماه اکتبر ۷٫۴ میلیون عدد از خودروهایش در جهان را iبه سبب احتمال آتش گرفتن فراخواند. تویوتا بین سپتامبر ۲۰۰۹ و سریعه ۲۰۱۰ نیز تعداد ۹ میلیون خودروی ساخت شرکت را iبه کارخانه فراخوانده بود. این در حالیست که تویوتا در سال جاری رتبۀ دوم ساخت خودرو در جهان را از آنِ خود کرد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.