۵۰۰ معتاد پایتخت جمع آوری شدند

چهارمین مرحله طرح جمع‌آوری معتادان در مرکز پایتخت صبح شنبه اجرا شد و در پی آن بیش از ۵۰۰ نفر معتاد و کارتن خواب جمع‌آوری شدند.

به گزارش بی باک به نقل از ایسنا، چهارمین مرحله طرح از طرح جمع آوری معتادان تابلو در مرکز پایتخت و محدوده سرکلانتری‌ هفتم فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با حضور کارکنان پلیس مبارزه با مواد مخدر، سرکلانتری هفتم و یگان امداد پلیس پایتخت از نخستین دقایق بامداد شنبه ۲۲ مهرماه، به اجرا درآمد و طی آن بیش از ۵۰۰ معتاد تابلو و کارتن خواب جمع آوری شدند.

سردار حسین ساجدی‌نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه این طرح افزود: در راستای اجرای طرح امنیت محله محور و پاسخگویی به مطالبات مردمی امروز مرحله دیگری از طرح جمع‌آوری معتادین که یکی از مهمترین دغدغه‌های شهروندان تهرانی به شمار می‌رود در محدوده سر کلانتری هفتم پلیس پایتخت به اجرا در‌آمد.

وی با اشاره به حساسیت موضوع یادآور شد: به همین منظور از تعدادی از نمایندگان تهران دکتر حسین طلا، دکتر علی اکبر زارعی و مهندس مهرداد بذرپاش در مجلس شورای اسلامی دعوت به عمل آوردیم تا از نزدیک شاهد اجرای طرح مذکور باشند.

رییس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه اکثر افراد جمع‌آوری شده مصرف‌کننده و افراد آسیب‌دیده‌ای هستند که از آنان به عنوان یک فرد بیمار یاد می‌شود گفت که با ساز و کارهای پیش‌بینی شده این معتادان پس از جمع‌آوری برای ترک اعتیاد به کمپ‌های ترک اعتیاد اطراف تهران منتقل می‌شوند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: طرح جمع‌آوری معتادان کماکان به قوت خود باقیست و در روزهای آتی نیز در راستای افزایش احساس امنیت و آرامش در محلات شهر تهران،‌ در دستورکار پلیس پایتخت قرار دارد.

ساجدی‌نیا گفت: جمع‌آوری معتادان وظیفه پلیس نیست اما از آنجا که انتظار مردم و دغدغه اصلی مردم این است که این کار باید از سوی پلیس به اجرا درآید به همین منظور بر خود لازم می‌دانیم که در این حوزه خدمتگزار مردم بوده و آنرا انجام دهیم.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه در حوزه مبارزه با مواد مخدر اقدامات خوب و موثری در سطح مجموعه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ صورت پذیرفته است، عنوان داشت: طی شش ماهه امسال، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سه برابر افزایش کشف و دستگیری در حوزه قاچاق مواد مخدر و معتادان پرخطر شاهد بودیم، به طوری که این رقم در سطح ناجا نیز روند صعودی داشته است.

ساجدی‌نیا اظهار داشت: در طرح جمع‌آوری معتادان پرخطر از تعدادی از نمایندگان مجلس دعوت کردیم که از نزدیک شاهد فعالیت پلیس باشند و ببینند که پلیس این کار را به خوبی انجام می‌دهد و اگر کاستی‌هایی در این زمینه هست به دلیل ناهماهنگی‌هایی است که بین چند دستگاه ذیربط نظیر شهرداری و بهزیستی در این زمینه وجود دارد که امیدواریم با تدابیر نمایندگان مجلس و نظارت آنان ناهماهنگی‌ها برطرف شود.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.