۵۰ نقشه‌ تاریخی خلیج‌فارس به نمایش درآمد

۰۷اردیبهشت،

موسسه جغرافیایی سحاب به مناسبت دهم اردیبهشت حدود ۵۰ نقشه از گنجینه نقشه‌های تاریخی خلیج‌فارس خود را به نمایش گذاشت.

به گزارش هنرآنلاین؛ موسسه جغرافیایی سحاب ۵۰ نقشه از گنجینه نقشه‌های تاریخی خلیج‌فارس خود را به نمایش گذاشت.
این نمایشگاه با حضور شخصیت‌های علمی، فرهنگی و بین‌المللی از جمله سفیر کشور ایتالیا در محل موسسه سحاب افتتاح شد. این نمایشگاه تا روز دهم اردیبهشت (روز خلیج‌فارس) در محل این موسسه ادامه دارد.

۵۰ نقشه‌ای که در این نمایشگاه به نمایش درآمده به زبان‌های مختلف لاتین، فرانسوی، انگلیسی، عربی، آلمانی، اسپانیایی، ایتالیایی، روسی، چینی، ژاپنی، کره‌ای و…. از سراسر جهان مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی از آغاز تا پایان قرن بیستم میلادی گردآوری شده‌اند. از معروف‌ترین آثار نقشه‌نگاران دوره رنسانس این نمایشگاه، می‌توان به “ژرارد مرکاتور”، “آبراهام اورتلیوس” و “یودوکوس هوندیوس” اشاره کرد.

در این نمایشگاه از بعضی نقشه‌ها نباید غافل شد؛ نقشه ایران اثر نقشه‌نگار ترک “ابراهیم متفرقه”، نقشه‌های خلیج فارس “جان تورنتون” و “گیوم نیکولا دولاهای”، نقشه مفصل ایران اثر نقشه‌نگار بزرگ فرانسوی “گیوم دولیل” و همین‌طور نقشه دقیق خلیج فارس اثر “جان ویلیام نوری” نقشه‌نگار انگلیسی.

بازدیدکنندگان می‌توانند نقشه‌های موردعلاقه خود را سفارش دهند و نسخه مطابق اصل آن را دریافت کنند.

همچنین در این نمایشگاه یک بروشور دربارهٔ این نمایشگاه ارائه شده که به کمک آن می‌توان دربارهٔ این آثار اطلاعات مفیدی به دست آورد.

با آغاز بیست و ششمین نمایشگاه کتاب امسال تهران، این مجموعه از تاریخ ۱۱ تا ۲۱ اردیبهشت، در بخش بین‌الملل این نمایشگاه به نمایش درخواهند آمد.

انتهای پیام/۳۲/۳۱


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.