۶۳۰۰ شرکت دانش بنیان کشور کم کم جایگاه خود را در اقتصاد پیدا کرده اند

ایسنا/کرمان رییس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور گفت: ۶۳۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور داریم که کم کم جایگاه خود را در حوزه اقتصاد پیدا کرده اند.

“علی وحدت” شامگاه ۲۴ شهریورماه در مراسم اختتامیه اولین رویداد استانی “استان آپ کرمان” اظهار کرد: ۶۳۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور داریم که کم کم جایگاه خود را در حوزه اقتصاد پیدا کرده اند و صندوق مسئولیت تامین مالی شرکت ها را به عهده داشته و تلاش کرده در کنار شرکت ها به رشد اقتصادی آنها کمک کند.

وی افزود: کرمان یکی از استان های خوب کشور در برگزاری رویداد استان آپ پیشقدم شد که هدف اصلی این رویداد توسعه خدمات و توسعه عدالت خدماتی در کشور بود تا در استان ها از ظرفیت ها استفاده شود.

وحدت با اشاره به راهیابی ۱۳ استارتاپ به مرحله نهایی اولین رویداد “استان آپ کرمان” تصریح کرد: این ۱۳ استارتاپ، کلاس این را داشتند در جذب بازار سرمایه شرکت کنند یعنی از سطح استاندارد خیلی خوبی برخوردار بودند.

رییس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور بیان کرد: به طور میانگین در دوشنبه های استارتاپی کشور ۱۵۰ سرمایه گذاری، صندوق های پژوهش و فناوری، افراد حقیقی و حقوقی شرکت دارند و برای ۱۳ تیمی که موفق به ارائه شدند، به واسطه اینکه سطح استاندارد داشتند، تامین سرمایه خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه یادگیری و فرآیند جذب سرمایه در استارتاپ ها مهم است، گفت: در دو سال گذشته صندوق نوآوری نزدیک به ۱۸۰ میلیارد تومان برای شرکت های دانش بنیان استان کرمان مصوبه داشته و نیمی از آن جذب شده و صندوق استان کرمان از نهادهایی است که می تواند به پیشرفت حوزه علم و فناوری کمک کند و امیدواریم با توجه ویژه مسئولان استان، سرمایه صندوق تقویت شود و فعالیت بیشتری داشته باشد.

وحدت اظهار کرد: نزدیک به ۲۶۰ شرکت فناور در استان کرمان فعال است که برای حمایت مالی از آنها، مقرر شد استان برآوردی به ما بدهد تا فراتر از تصویب خط اعتباری صندوق، با موافقت دوستان اعتبار تازه ای به رگ های شرکت های فناور استان منتقل شود.

وی با اشاره به برگزاری نخستین رویداد استان آپ در کرمان بیان کرد: این رویداد نشان دهنده کیفیت خوب حوزه علم و فناوری در استان بود و کمک می کند بخش های مختلف استان اهمیت بیشتری برای این افراد ارزشمندِ دارای ایده و فکر قائل شوند و ر این رویداد دیدیم با ایده و فکر می توان چه درآمد هنگفتی با علم و فناوری ایجاد کرد و امیدواریم قدر این جونان دانسته شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.