۷۰۰ میلیارد تومان بودجه بدون نظارت برای افراد با نفوذ؟/نامه اعتراض یک نماینده به شورای نگهبان و مجلس

نماینده خوی در مجلس شورای اسلامی در نامه ای به شورای نگهبان و نمایندگان مجلس نسبت به اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان به بنیادهاٰ اشخاص و مجموعه های مختلف در جدول شماره ۱۲ بودجه ۹۱ بدون هر گونه نظارت انتقاد کرد.

موید حسینی صدر در نامه ای خطاب به فقهای شورای نگهبان، نمایندگان مجلس و معاون امور مجلس ریاست جمهوری از نمایندگان مجلس خواست تا جدول شماره ۱۲ را که موجب اختصاص پول بیت المال به افراد بانفوذ می‌شد و هیچگونه نظارتی بر آن نیست حذف کنند.

بر اساس این گزارش متن نامه موید حسینی صدر به این شرح است :

با سلام و احترام

به استحضار می‌رساند همه ساله جدولی به نام کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی در لایحه بودجه چاپ می‌شود و این مبالغ متاسفانه در مجلس هم تصویب می‌شود و نهایتا این قبیل مساعدت های مالی بدون هر گونه نظارت به برخی افراد با نفوذ پرداخت و هزینه می‌شود.

 امسال هم طی جدول شماره ۱۲ قرار شده است مبلغی در حدود ۷۰۰ میلیارد تومان به بنیادها، اشخاص و مجموعه‌های مختلف که به نام‌های زیبا و معنوی مثل بصیرت یا بنیاد مولانا، بنیاد مولانا و شمس، بنیاد سعدی و … دارند پرداخت شود.

 حال چند سئوال مطرح است:‌

۱-       این بنیادها، اشخاص و افراد چگونه برای دریافت کمک بلاعوض انتخاب می شوند؟

۲-       مبالغ دریافتی چرا بدون نظارت و حساب و کتاب هزینه می‌شود؟

۳-      چرا برای همه امکان دریافت این مساعدت ها وجود ندارد؟

۴-       چه افراد بانفوذی در این مجموعه‌هایی که پول دریافت می‌کنند سهم دارند؟

با این وضعیت انتظار می‌رود نمایندگان این جدول را حذف و این پول را به بیت المال برگردانند و در صورت صلاحدید فقهای شورای نگهبان با دقت نظر ویژه این جدول را بررسی کنند.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.