۷ روز هفت کشته در جاده‌های سمنان

رییس پلیس راه استان سمنان گفت: ۸۶ درصد سوانح رانندگی فوتی هفته گذشته در جاده‌های استان سمنان از نوع واژگونی وسیله نقلیه بود.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ «علیرضا رضوی خبیر»،رییس پلیس راه استان امروز ۱۸ شهریورماه با اعلام این خبر گفت : از شنبه ۱۱ شهریور تا جمعه هفدهم این ماه، ۵۰ فقره سانحه رانندگی در جاده‌های استان رخ داد که ۷ فقره آن از نوع فوتی بود.

وی با اشاره به مرگ ۸ تن از هموطنان در هفته گذشته در جاده‌های استان سمنان اظهار کرد : ۷۴ نفر نیز بر اثر وقوع ۴۳ فقره تصادف جرحی، راهی بیمارستان شدند.

رییس پلیس راه استان سمنان واژگونی خودرو و خروج وسیله نقلیه از جاده را مهم‌ترین عامل بروز سوانح فوتی دانست و گفت : بی‌توجهی راننده به جلو و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی نیز مهم‌ترین عوامل بروز این سوانح است.

سرهنگ رضوی خبیر تصریح کرد : ۴۳ درصد حوادث منجر به فوت نیز در محور شاهرود – سبزوار رخ داد که خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان در این محور کویری، عامل اصلی این سوانح است.

وی ادامه داد : ۲۹ درصد تصادفات فوتی در ساعات ۲ تا ۴ بامداد به وقوع پیوسته و از نظر مجموع تصادفات فوتی و جرحی نیز ساعات ۱۴ تا ۱۶ بیشترین زمان وقوع حوادث بوده است.

رییس پلیس راه استان سمنان با تاکید بر استراحت به موقع در فواصل مناسب به‌هنگام رانندگی خاطرنشان کرد: هموطنان باید هشدارهای پلیس را جدی بگیرند و با پرهیز از عجله در رانندگی سفری خوب، مطمئن و آرام را برای خود و دیگران رقم بزنند.

رضوی خیبر توجه جدی مسوولان در خصوص اجرای راهکارهای مناسب برای برطرف کردن مشکلات محورهای کویری این استان را خواستار شد.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.