۹۵ واحد مشاور املاک در لنگرود پلمب شد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنگرود با اشاره به بازرسی‌های مستمر از مشاوران املاک شهرستان گفت : از ابتدای نیمه دوم سال تا کنون ۳۵۵ مورد بازرسی از مشاوران املاک لنگرود انجامو طی آن ۹۵ واحد متخلف پلمب شد.

۹۵ واحد مشاور املاک در لنگرود پلمب شد

به گزارش ممتاز نیوز، علی اصغر محمد دوست افزود: تاکنون مشاوران املاک متخلف ۹۸۰ میلیون ریال جریمه شده اند ضمن اینکه صدور اخطاریه و تشکیل پرونده برای بنگاه های فاقد مجوز و نیز اقدامات قانونی برای برخورد با متخلفان این حوزه نیز انجام شده است.

وی عمده ترین تخلفات مشاوران املاک طی مدت یاد شده را نداشتن پروانه کسب، دریافت حق الزحمه مازاد، عدم صدور کد رهگیری، نصب نکردن نرخنامه و درج نکردن حق الزحمه در اجاره نامه و مبایعه نامه عنوان کرد.

رئیس اداره صمت لنگرود با بیان اینکه تمامی مشاوران املاک علاوه بر اتصال به سامانه املاک و مستغلات راه و شهرسازی و نوین اصناف به دریافت هولوگرام و نصب بر مبایعه نامه الزام دارند، افزود: نصب هولوگرام یکی از اقدامات مهمی است که از سوی اتحادیه های صنفی مشاورین املاک در حال اجرا است.

وی ادامه داد: مشاوران املاک باید نرخ نامه مصوب را در معرض دید عموم قرار داده و در زمان اخذ کمسیون فاکتور صادر کنند.

رئیس اداره صمت لنگرود تصریح کرد: رعایت نرخ های مصوب، اخذ کارت مباشرت برای متصدیان مشاوران املاک و برخورداری از سیستم های نرم افزاری در بنگاهها برای ثبت اسناد و مستغلات نیز ضروری است. محمد دوست همچنین تصریح کرد: تشدید گشت های مشترک کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک در استان برای به حداقل رساندن تخلفات مشاوران املاک و ساماندهی آنها نیز در دست انجام است.

مسئول تنظیم بازار شهرستان لنگرود از مردم خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این حوزه به سامانه ۱۲۴ تماس گرفته و یا در صورت شکایت به اتحادیه مشاوران املاک و نیز اداره صنعت معدن و تجارت، واحد دریافت شکایات مراجعه کنند.

انتهای پیام/


استانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.