‌رسانه‌های دیجیتال به خلیج فارس می‌روند

به مناسبت روز خلیج فارس و با حضور رییس جمهوری،

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشریح برنامه‌های مرتبط با روز ملی خلیج‌فارس گفت: تجهیز یک کشتی مسافربری به رسانه‌های دیجیتال، راه‌اندازی سه مجتمع فرهنگی دیجیتالی و آغاز ساخت نرم‌افزار شبیه‌سازی خلیج‌فارس از جمله برنامه‌هایی است که از سوی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال برای این روز تدارک دیده شده است.

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست شورای سیاستگذاری جشنواره خلیج‌فارس در جمع خبرنگاران، برنامه‌های این روز را تشریح کرد.

وی افزود: برنامه‌های امسال روز ملی خلیج‌فارس با محوریت استان هرمزگان برگزار خواهد شد و در آن، بخش‌های متنوعی در نظر گرفته شده است، اما به خاطر وسعت این برنامه‌ها امکان تمرکز اجرا در یک روز وجود ندارد و این برنامه‌ها در روزهای متعددی برگزار خواهد شد.

حسینی، رونمایی از چند کتاب مرتبط با موضوع خلیج‌فارس، تجلیل از شخصیت‌هایی که کار قابل توجهی در رابطه با خلیج‌فارس انجام داده‌اند و نیز تجلیل از خانواده‌ شهدای خلیج‌فارس را از جمله برنامه‌های این روز عنوان کرد.

وی ادامه داد: همچنین برنامه‌های جنبی قابل توجهی همچون برگزاری نمایشگاهی از شگفتی‌های خلیج‌فارس و اسناد تاریخی مرتبط با آن در کنار نمایشگاه عکس “از کویر تا خلیج‌فارس” تدارک دیده شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت در فضای مجازی را یکی دیگر از برنامه‌های جدی این وزارتخانه برای روز ملی خلیج‌فارس عنوان کرد و گفت: راه‌اندازی ۳ مجتمع فرهنگی دیجیتالی در بندرعباس، قشم و ابوموسی برای نمایش آثار دیجیتالی مرتبط با خلیج‌فارس از جمله برنامه‌های مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی سپس از تجهیز یک کشتی مسافربری به رسانه‌های دیجیتال خبرداد و تصریح کرد: این کشتی به مدت سه روز مسافران را در جزایر خلیج‌فارس جابجا کرده و فضایی را برای آشنایی علاقمندان با تولیدات دیجیتالی مرتبط با موضوع خلیج‌فارس مهیا می‌کند.

حسینی در ادامه به آغاز ساخت نرم‌افزار شبیه‌سازی جزایر خلیج‌فارس با پشتیبانی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌‎های دیجیتال اشاره کرد و گفت: همچنین فراخوان جشنواره رسانه‌های دیجیتال خلیج‌فارس و رونمایی از بازی‌های رایانه‌‎ای مرتبط با این موضوع از جمله دیگر برنامه‌های این مرکز است.

وی برگزاری جشنواره پیامکی خلیج‌فارس را از جمله دیگر برنامه‌های روز ملی خلیج‌فارس دانست و گفت: این جشنواره که به همت مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال و استانداری هرمزگان برگزار خواهد شد، فضایی را فراهم خواهد آورد تا مشترکان تلفن‌همراه اپراتورهای همراه اول و ایرانسل با ارایه جملات زیبا در مورد خلیج‌فارس، با هم به رقابت بپردازند.

حسینی همچنین اظهار کرد: پروژه تاسیس کتابخانه تخصصی خلیج‌فارس از سوی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به مناسبت این روز، تدارک دیده شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به حضور رییس‌جمهوری در بوشهر برای بزرگداشت نام خلیج‌فارس اشاره و تصریح کرد: این مراسم روز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.