واردات سه هزار دستگاه خودرو از “گمرکات قم”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

در سه ماهه نخست سال جاری تعداد ۳۰۶۵ دستگاه خودرو از گمرکات استان قم وارد شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از گمرکات استان قم، در سه ماهه نخست سال درآمد کل گمرکات استان قم به ۳۳میلیارد ۷۶۸میلیون تومان رسیده است که از مجموع کل درامد در این مدت درآمد استانی مبلغ ۲۲۲ میلیون تومان و ۸ درصد مالیات بر ارزش افزوده وسایر عوارض مبلغ  ۲۰ میلیارد تومان  وصول شده است.

همچنین در مدت یاد شده مقدار ۲۰۸۰۷ تن انواع کالا از قبیل کفش و صندل و کتاب، مصنوعات فلزی، مواد و محصولات خوراکی،  مصنوعات شیشه‌ای، مواد و مصنوعات پلاستیکی، مواد شوینده و سفیدکننده و البسه به ارزش ۴۲ میلیون و ۹۰۲هزار دلار به کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، امارات، ارمنستان، ازبکستان، ولبنان، صادر شد که این میزان صادرات از لحاظ ارزش ۲۱ و از لحاظ وزن ۲۷ درصد کاهش داشته است.
 
بر اساس این گزارش، درمدت یاد شده مقدار ۱۸۶۹۸ تن کالا به ارزش ۸۳ میلیون و ۴۰۸ هزار دلار از طریق گمرکات استان قم به کشور وارد شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۰درصد و از نظر ارزش ۲۲ درصد کاهش داشته است. در این مدت تعداد ۳۰۶۵ دستگاه خودرو وارد شده است.
 
در همین مدت مقدار ۱۹۰۰۰  تن کالا از سایر گمرکات به گمرکات استان قم  ترانزیت شده است که در مقایسه با مدت مشابه از نظر وزن ۹۰ درصد  رشد و از نظر ارزش ۱۳۳درصد افزایش داشته است.
 
این گزارش می افزاید: تعداد ۳۰۱ بسته به وزن ۸۳۰ کیلوگرم از کشورهایی نظیر آمریکا، استرالیا، امارات، آلمان، عراق بعنوان هدیه و سوغات به بخش امانات خارجی وارد و ترخیص شده‌اند و تعداد ۱۵۱۱ بسته به وزن ۴۶۹۷ کیلوگرم مطبوعات و هدیه و سوغات صادرشده است.

انتهای پیام/

— .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.