افزایش تولید محصولات “پتروشیمی” بندر امام

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

تولید محصولات پتروشیمی بندر امام ۱۴ درصد افزایش یافت .

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران مدیرعامل شرکت سهامی پتروشیمی بندر امام گفت:  این شرکت در سه ماهه نخست امسال توانست با تولید بیش از یک میلیون و ۳۲۳ هزار تن محصولات پتروشیمیایی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به رشد ۱۴ درصدی دست یابد.

امیری افزود: شرکت فرآورش بندر امام با تولید محصولاتی از قبیل بوتان، اتان، پروپان، پنتان پلاس، هکزان، اتیلن، بنزین پیرولیز، نفت کوره، بنزین، مخلوط زایلین‌ها، آروماتیک سنگین، پارازایلین به میزان بیش از ۹۱۲ هزار و۶۰۴ تن  نسبت به مدت مشابه سال قبل به افزایش بیش از ۱۲ درصدی در تولید محصولات خود دست یافت.

وی خاطرنشان کرد: این میزان محصول در تامین خوراک واحدهای پلیمری از جمله پلی‌اتیلن سنگین (HDPE) و پلی‌اتیلن سبک (LDPE) شرکت بسپاران بندر امام، وینیل  کلراید منومر (VCM) و اتیلن دی کلراید (EDC) شرکت کیمیا بندر امام نقش
بسزایی دارد.
 
مدیرعامل شرکت سهامی  پتروشیمی بندر امام افزود: شرکت بسپاران بندر امام نیز که یکی دیگر از شرکت‌های تابعه پتروشیمی بندر امام است به عنوان یکی از تأمین کنندگان اصلی محصولات پلیمری کشور به حساب می‌آید، در همین مدت با تولید بیش از ۱۴۶ هزار و ۹۵۳ تن محصولات پلیمری   نسبت به مدت مشابه سال گذشته به افزایش بیش از ۳۱ درصدی در تولید محصول دست  پیدا کرد.
 
وی یادآور شد: تولیدات این شرکت در تهیه ظروف پلاستیکی مخصوص نگهداری مایعات، لوله‌های مخصوص گاز‌رسانی،ظروف مخصوص نگهداری مواد شیمیایی و غذایی ، صنایع کفش‌سازی اسباب‌بازی و عایق الکتریکی  کاربرد دارد.

امیری اظهار کرد: شرکت کیمیا نیز به عنوان یکی دیگر از شرکت‌های تولیدی پتروشیمی بندر امام در مدت یاد شده بیش از ۲۶۳ هزار و ۹۴۷ تن تولید داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل به افزایش ۱۱ درصدی تولید محصول رسیده است.
 
وی اضافه کرد:  محصولات این شرکت شامل سود سوزآور، اسید کلریدریک، آب ژاول، اتیلن دی‌کلراید، ام.تی.بی.ای است که از سود سوزآور در تهیه صابون، پودرهای شوینده صنایع کاغذ‌سازی، صنایع تولید و تصفیه روغن نباتی و همچنین ماده اولیه رنگ و سایر ترکیبات شیمیایی استفاده می‌شود و از فرآورده محصول ام.تی.بی.ای به عنوان ماده افزودنی به بنزین به منظور بهبود عدد اکتان و از منومر وینیل کلراید برای تهیه پلی وینیل کلراید و اتیلن دی‌کلراید به عنوان حلال در تهیه پلاستیک و سایر ترکیبات شیمایی استفاده می‌شود.
 
شرکت سهامی پتروشیمی بندر امام در سال ۱۳۵۲ با هدف تولید محصولات پتروشیمیایی و نیز صدور الفین‌ها، پلی‌الفین‌ها، آروماتیک و سایر فرآوده‌های پتروشیمی تاسیس شد؛ این مجتمع پتروشیمی از واحدهای زیربنایی کشور بوده و محصولات آن به عنوان خوراک صنایع پایین‌دستی استفاده می‌شود و عمده این  محصولات، خوراک پنج هزار واحد پایین‌دستی را تامین می‌کند.
 انتهای پیام/

— .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.