۱۰هزار واحد ‘مسکن ویژه تهران’ آماده کلنگ زنی است

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘تقی رضایی’ روز یکشنبه در پنجاه و سومین جلسه شورای مسکن استان تهران که در محل ساختمان استانداری تهران برگزار شد، گفت: در رابطه با ساخت وساز ساختمان در شهر تهران در قالب طرح ‘مسکن ویژه’ ابتدا با شناسایی و مکان یابی مناسب دو منطقه تهرانسر و حکیمیه انتخاب شدند.

رضایی افزود: زمین های منطقه تهرانسر با حدود مساحت ۷۰ هکتار متعلق به شرکت فرودگاه های کشوری مکان یابی و شناسایی شد که مساحت ۵۰ هکتار آن برای احداث ۸ هزار واحد مسکونی با عنوان محدوده طرح ‘مسکن ویژه’ در نظر گرفته شد.

وی با تاکید بر اجرای طرح مسکن ویژه بر اساس ضوابط قانونی گفت: با گرفتن مجوز از کمیسیون ماده ۵ و شهرداری تهران اقدام به شناسایی پیمانکار برای ساخت این ۲ پروژه شد که با فراخوان از پیمانکاران رتبه یک و ارشد انبوه ساز و رتبه یک تشخیص صلاحیت شده از معاونت نظارت و راهبردی، ۴۷ نفر اعلام آمادگی کردند که ۸ پیمانکار واجد شرایط انتخاب شدند.

رضایی در ادامه افزود: براساس قرارداد منعقده سقف اعلام شده برای هر پیمانکار در منطقه تهرانسر سه هزار واحد بود که ساخت ۸ هزار واحد مسکونی بین ۸ پیمانکار با کف ۵۰۰ واحد تا سقف یک هزار و ۵۰۰ واحد تقسیم و توزیع می شود.

وی با اشاره به زمین های منطقه تهرانپارس تصریح کرد: زمینی به مساحت ۸ هکتار در منطقه حکیمیه شناسایی شد که با اخذ مجوزه های لازم قانونی، ۲ هزار و ۴۸ واحد مسکونی با عنوان ‘مسکن ویژه تهران’ در این محدوده ساخته خواهد شد.

مدیرکل مسکن وشهرسازی استان تهران گفت: با فراخون در مرحله دوم برای منطقه تهرانپارس (حکیمیه)تعداد ۴۸ پیمانکار اعلام آمادگی کردند که در مرحله اولیه ۷ پیمانکار انتخاب شدند که پس از بررسی های لازم ۲ پیمانکار واجد شرایط برگزیده شدند و قرارداد ساخت هزار واحد مسکونی با هر یک منعقد شد.

این مقام مسئول در مورد مراحل زمانی عملیات اجرا شده در این اراضی، گفت: روز گذشته دستگاههای شرکت آزمایشگاه فنی مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی در این زمین ها مستقر شد تا از امروز آزمایشات ژئوتکنیک خاک و بستر این زمین شروع شود و از فردا نیز پیمانکاران زمین های مربوطه را برای تجهیز کارگاه تحویل می گیرند و در آینده نزدیک آماده کلنگ زنی یکی از مقامات ارشد کشوری در این ۲ پروژه هستیم.

رضایی با تاکید بر این که فعلا هیچگونه ثبت نام ‘مسکن ویژه تهران’ نداریم گفت: به محض این که ساخت مسکن شروع شد کارگروهی برای تعیین ضوابط ثبت نام تعیین می شود که بدون فاصله به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی با هشدار به مردم گفت: نام نویسی از متقاضیان در آینده نزدیک فقط در اداره کل مسکن و شهرسازی استان تهران صورت خواهد گرفت و مردم آگاه باشند که فریب افراد فرصت طلب را نخورند و اقدام به ثبت نام در شرکت ها و یا دستگاه ها نکنند.

تهرام/۱۶۹۹/۱۰۵۸/۱۲۷۵/ ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۰۳۳۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.