۱۲ فروردین نماد آزادگی ملت ایران است

۸فروردین ۱۳،

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: ملت ایران طی ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ آزادگی خود را رقم زدند و امروز هم با گذشت سی و چند سال از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود تحریم‌های مختلف دشمنان در صف اول حمایت از نظام و رهبری ایستاده‌اند.

“غلامحسین اسماعیلی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران در ارتباط با رای آری مردم در فروردین ۱۳۵۸ اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب همه‌پرسی حکومت جمهوری اسلامی ایران در روزهای ۱۱ و ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ در سراسر ایران برگزار شد و ۹۸٫۲ واجدین شرکت در همه‌پرسی با دادن رای «آری»، با برقراری حکومت جمهوری اسلامی موافقت کردند.

وی ادامه داد: در آن روزها من نوجوانی ۱۳ ساله بودم که با داشتن خانواده‌ای مذهبی و انقلابی در صفوف مساجد حضور پررنگ مردم را ملاحظه می‌کردم و دوست داشتم یکی از رای دهندگان به نظام مقدس جمهوری اسلامی باشم.

اسماعیلی تصریح کرد: بر اینکه روز یازدهم و دوازدهم کثرت عظیمی از مردم برای تعیین سرنوشت کشورشان به مساجد آمده بودند، گفت: گرچه رای باید مخفی به صندوق ریخته می‌شد اما مردم با غرور و افتخار از برگه دو قسمتی رای، (“آری به رنگ سبز” و قسمت “نه به رنگ قرمز “)  آری را به طور علنی به صندوق‌ها می‌ریختند و این همان مانور مردمی در جهت استقرار نظام بود.

رئیس سازمان زندان‌ها خاطرنشان کرد: ملت ایران طی ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ آزادگی خود را رقم زدند و امروز هم با گذشت سی و چند سال از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود تحریم‌های مختلف دشمنان در صف اول حمایت از نظام و رهبری ایستاده‌اند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.