۱۲ نفر از اعضای ائتلاف مخالفان سوریه از این ائتلاف کناره‌گیری می‌کنند

۱فروردین ۱۳،

در اعتراض به انتخاب هیتو به اول وزیری مخالفان سوریه

۱۲ نفر از اعضای ائتلاف مخالفان سوریه در اعتراض به انتخاب غسان هیتو به اول وزیری موقت مخالفان این کشور اعلام کرده‌اند از این ائتلاف کناره‌گیری می‌کنند.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز،  خبرگزاری رویترز گزارش داد: ۱۲ نفر از اعضای ائتلاف مخالفان سوریه عضویتشان در این ائتلاف را به خاطر انتخاب «غسان هیتو» به سمت اول وزیر موقت مخالفان سوریه به حالت تعلیق درآوردند.

ائتلاف مخالفان سوریه که با هدف ایجاد وحدت در بین مخالفان بشار اسد و با حمایت کشورهای غربی و قطر تشکیل شد، پس از دوران اندکی از انسجام اکنون بار دیگر دچار اختلاف شده است.

ائتلاف مخالفان سوریه دوشنبه هفته قبل در ترکیه پس از بحث و جدل‌های فراوان سرانجام «غسان هیتو» را به عنوان اول‌وزیر موقت برای اداره مناطقی که گروه‌های مسلح در سوریه مدعی کنترل آنها می باشند، تعیین کرد. طبق گفته منابعی که در این جلسه حاضر بوده‌اند «اخوان المسلمین» و ژنرال «مصطفی صباغ» که ارتباط نزدیکی با دولت‌های حاشیه خلیج فارس دارد در انتخاب «غسان هیتو» به این سمت نقش موثری داشته‌اند.

اختلافات شدید مخالفان سوریه در خارج از این کشور سبب شده بود که این نشست در استانبول ۲ بار به تعویق بیفتد.

گروهی از اعضای این ائتلاف، پس از انتخاب هیتو به این سمت، حزب اخوان المسلمین سوریه را به تلاش برای کنترل این ائتلاف متهم کرده و از این ائتلاف کناره‌گیری کرده‌اند.

ولید البنی، یکی از مخالفان سوریه به خبرگزاری رویترز گفته است: «اخوان المسلمین با حمایت قطر کاندید مورد نظر خود را به این ائتلاف تحمیل کرده‌اند. اگر این ائتلاف در انتخابش تجدیدنظر نکند، ما استعفا خواهیم کرد.»

ولید البنی یکی از مقامات ارشد این گروه ۱۲ نفره است که عضویت خود در ائتلاف مخالفان سوریه را به حالت تعلیق درآورده‌اند. این گروه ۱۲ نفره در بیانیه‌ای اعلام کرده تصمیمات این ائتلاف از خارج تحمیل می‌شود و به اصول دموکراتیک توجهی نمی‌شود.

سهیر الاتاسی، از دیگر اعضای این گروه ۱۲ نفره گفته است او قبول نمی‌کند بازیچه قدرت‌های خارجی باشد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.