۱۴۲ ایستگاه مطالعاتی در مراکز استان ها راه اندازی می شود

به گزارش ایرنا ‘علی افسری’ بعد از ظهر یکشنبه در نشست کمیته نهضت مطالعه مفید و انجمن کتابخانه های عمومی خراسان شمالی در بجنورد، برگزاری این طرح را آزمایشی دانست و پیش بینی کرد: با اجرای موفق این طرح، شمار ایستگاه های مطالعاتی کشور به بیش از یک هزار مورد برسد.

وی افزود: از مشخصات این ایستگاه های مطالعاتی می توان به طراحی زیبا و متناسب با اهداف طرح، دارا بودن فضای مناسب برای انبار کتاب و دارا بودن فضای مناسب برای معرفی کتاب اشاره کرد.

افسری با بیان اینکه متاسفانه تاکنون دستگاه های اجرایی کشور از این طرح حمایت نکرده اند، گفت: ما برای اجرای این طرح به مشارکت دستگاه های اجرایی بخصوص دوایر فرهنگی نیاز داریم که شاید علت عمده این حمایت نکردن، آشنا نبودن آنها با این طرح باشد.

وی اعتبار ایجاد هر یک از این ایستگاه های مطالعاتی را ۱۰ میلیون ریال عنوان و بیان کرد: برای افزایش ایستگاه های مطالعاتی در سراسر کشور به مشارکت مالی مردم و نیکوکاران نیازمندیم.

افسری افزود: تاکنون انتشارات معروف و معتبر کشور برای اهدای کتاب با این طرح همکاری نداشته اند و متاسفانه کتاب های مورد نیاز را در اختیار ما قرار نداده اند.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: امروز کتاب با وجود رقیبان سرسختی همچون اینترنت، توانسته جایگاه خود را همچنان حفظ کند.

‘سیدکریم سجادی’ اظهار داشت: کتاب امن ترین منبع مطالعاتی و بهترین وسیله برای مبارزه با تهاجم فرهنگی است.

وی با بیان اینکه در استان خراسان شمالی چهار ایستگاه مطالعاتی راه اندازی می شود، افزود: باید دستگاه های اجرایی در این امر مشارکت لازم را داشته باشند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی نیز از ساخت کتابخانه مرکزی این استان با بیش از هشت هزار متر مربع در بجنورد ساخته می شود.

‘علی رحیمی’ اظهار داشت: البته تا دهه فجر امسال یک باب کتابخانه مرکزی در شهرستان شیروان به بهره برداری می رسد. ک/۲

ف/۶۲۶/۳۳۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۲۷۵۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.