صندوق بین المللی پول خواستار اصلاحات اقتصادی در “فرانسه” شد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

صندوق بین المللی پول در گزارشی از اقتصاد فرانسه، خوش بینی کمتری در مورد بهبود وضع این کشور ابراز داشت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه،صندوق بین المللی پول در گزارشی از اقتصاد فرانسه، خوش بینی کمتری در مورد بهبود وضع این کشور ابراز داشت.

این نهاد مالی بین المللی پیش بینی های خود را در مورد اقتصاد فرانسه تغییر داده و از دولت این کشور می خواهد اصلاحاتی در زمینه های اقتصادی به اجرا در آورد.

صندوق بین المللی پول در گزارش اخیر خود رشد اقتصادی فرانسه را هفت دهم درصد براورد کرد. این در حالی است که رشد اقتصادی این کشور در گزارش ماه آوریل صندوق یک درصد عنوان شده بود.

بر اساس این گزارش، صندوق بین المللی پول انتظار دارد اقتصاد فرانسه در سال ۲۰۲۴، شاهد رشدی یک و چهار دهم درصدی باشد و این رقم در سال ۲۰۱۶، به یک و هفت دهم درصد، در سال ۲۰۱۷، به یک و هشت دهم درصد و بالاخره در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، به یک و ۹ دهم درصد افزایش یابد.

در حالی که دولت فرانسه امیدوار است در سال کنونی، اقتصاد کشور یک درصد رشد کند، شمار کمی از اقتصاددانان و نهادهای بین المللی با آن موافقند.

گزارش اخیر صندوق بین المللی پول در خصوص کسری بودجه نیز با آمارهای رسمی دولت فرانسه تفاوت دارد. در حالی که پاریس کسری بودجه سال کنونی را سه و هشت دهم درصد تولید ناخالص داخلی می داند، صندوق بین المللی پول این مولفه را چهار درصد تولید ناخالص داخلی کشور براورد کرده است.

انتهای پیام/

— .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.