بحران بدهی تهدیدی برای از هم پاشیدن “یورو” است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

ذائقه سرمایه گذاران بین المللی برای استفاده از یورو همزمان با خروج این ارز از بحران بدهی که تهدیدی برای از هم پاشیدن آن به شمار می رفت در حال بهبود است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشیتد پرس، یورو که ارز مشترک هجده کشور است، سال گذشته در مقیاس کلیدی دیگری از لحاظ اهمیت و اعتبار از دلار آمریکا عقب افتاد که آن هم کاربرد یورو به عنوان ارز ذخیره در بانک های مرکزی جهانی بود.

بانک مرکزی اروپا اعلام کرد درخواست خارجی برای سهام، اوراق مشارکت و دیگر سرمایه گذاری های سبد سهام با استفاده از یورو به ۳٫۷ درصد تولید اقتصادی منطقه یورو در سال ۲۰۲۲ افزایش یافت. این میزان در سال گذشته بالاتر از سه درصد بود.

“بنویت سوئیرو”، عضو هیئت مدیره شش نفره این بانک گفت: سرمایه گذاران به کاهش بحران واکنش نشان دادند و این موضوع اعتماد کامل به ثبات یورو را نشان می دهد. این در حالی است که شاخص های دیگر در خصوص استفاده جهانی از یورو نامتجانس باقی مانده است.

بانک های مرکزی جهان ذخایر ارزی را برای تضمین اقتصادی خود در برابر آشفتگی های احتمالی افزایش می دهند و می توانند از آنها برای نگه داشتن نرخ مبادله ارزی خود در صورتی که تحت فشار قرار بگیرند، استفاده کنند.

به گفته سیئرو، یکی از دلائل ارائه گزارش سالانه بانک در خصوص کاربرد بین المللی ارز آن، این است که مقامات محافظه کار بانک های مرکزی در مقایسه با سرمایه گذاران خصوصی برای تعدیل منابعشان کندتر حرکت می کنند.

عامل دیگر می تواند تنوع بخشی طولانی مدت باشد، جایی که بانک ها ارزهای دیگری از اقتصادهای نوظهوری چون چین را به ذخایر خود می افزایند.

وی تاکید کرد بانک مرکزی اروپا( ECB) استفاده از یورو را برای ذخایر و تبادلات بین المللی تشویق یا تضعیف نکرده است.

انتهای پیام/

— .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.