۱۸ افسر امنیتی غربی و عربی دسگیر شدند

جام جم آنلاین: منابع سوری از پایان قریب‌الوقوع «عملیات قطع سر افعی» در دمشق خبر دادند و اعلام کردند که نتیجه اولیه بخش داخلی آن از بازداشت بیش از هفت‌هزار تروریست و کشته شدن چهار هزار نفر و دستگیری ۱۸ افسر اطلاعاتی غربی و عربی حکایت می‌کند.

 ماهر یونس کارشناس اطلاعاتی و امنیت الکترونیک سوری فاش کرد که عملیات اخیر نیروهای مسلح سوریه در دمشق روبه پایان است و بزودی این عملیات با موفقیت به پایان می‌رسد.

وی در گزارش خود که در پایگاه خبری دام‌پرس سوریه منتشر شد نوشت: این عملیات دو بخش داشت. خارجی و داخلی. در بخش داخلی آن، این اتفاق افتاد که پس از آنکه عوامل برخی گروه‌های تروریستی با حمایت سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی خارجی به فرماندهی این گروهک‌ها رسیدند، دستگاه امنیتی سوریه باید وانمود می‌کرد که عملکرد ضعیفی دارد و دچار ضعف و سستی است. این کار با این هدف انجام شد که تمام سرنخ‌ها برای شناخت ساختارهای این گروهک‌ها و سرکرده‌های آنان که دارای اسامی مستعار و القاب بودند شناسایی شوند و در لحظه مناسب در دام انداخته شوند.

یونس افزود: بیشتر این عناصر از گروهک القاعده هستند و مزدوران سرویس‌های خارجی هستند. این افراد را نمی‌توان رصد کرد زیرا ارتباط آنان با دستگاه‌های ارتباطی که آمریکا و انگلیس به آنان دادند از طریق کد و رمزهایی است که هر ۲۴ ساعت تغییر می‌کند. هر چند که نیروی امنیتی سوریه این کدها را ضبط می‌کرد و موفق شد به موج ارتباطی آنان نفوذ کند اما بازداشت یکباره همه این افراد و خلاصی از آنان در یک ضربه کاری بسیار سخت بود و اولویت دوم و مشکل دوم در این بود که دستگاه امنیتی سوریه خود را در مقابل ورود گروه‌های تروریستی در روزهای اخیر به حومه دمشق به تجاهل زد تا تعداد بیشتری از این گروهک‌ها در کمین قرار بگیرند به طوریکه راه فراری نداشته باشند و تسلیم شوند یا کشته شوند.

ماهر یونس تاکید کرد که این عملیات اکنون به پایان رسیده است و بقایای این گروهک‌ها نیز تحت پیگرد هستند و در روزهای آینده غافلگیری‌های دیگری برای کشورهای حامی تروریسم در سوریه روی خواهد داد.(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.