۲میلیون و ۲۰۰هزار سکه در راه بازار

جام جم آنلاین: رئیس کل بانک مرکزی گفت : برای کنترل قیمت سکه تا پایان مرداد ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار سکه به بازار تزریق می شود.

محمود بهمنی درنخستین جلسه کارگروه حمایت از بازار سرمایه که با حضور حسینی وزیر اقتصاد و صالح آبادی رئیس سازمان بورس برگزار شد ، با اشاره به اینکه نوسان های اخیر در  بورس و نوسان نرخ سکه و ارز ناشی از جو روانی و تبلیغاتی است ، گفت: در ۲۰ روز گذشته قیمت اونس جهانی طلا ۷۵ دلار کاهش داشته و به ۱۸۵۴ دلار رسیده و این درحالی است قیمت سکه در کشور ما ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان افزایش داشته و این امر بیانگر آن است که عده ای می خواهند سرمایه ها از بورس خارج وبه بازار سکه سرازیر شود.

بهمنی افزود: اگر این وضع اصلاح نشود ، ممکن است حتی زودتر از موعد مقرر سکه در بازار تزریق شود تا با سوداگران مقابله لازم انجام گیرد.

وی با اشاره به تدابیر بانک مرکزی برای پیش فروش سکه اظهار داشت: اواخر پارسال اعلام کردیم رشد قیمت سکه کاذب است و در ماههای گذشته این مسئله ثابت شد و ۴ میلیون نفر از پیش خریداران آمدند و فیش ها را دادند و پول گرفتند و الان هم این اخطار را می دهیم که افراد تحت تاثیر کسانی که می خواهند بازار را ملتهب کنند قرار نگیرند.(واحد مرکزی خبر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.