۲ هزار تروریست به هلاکت رسیدند

جام جم آنلاین: در سایه تداوم عملیات‌های ارتش سوریه علیه تروریست‌ها، طی ۷۲ ساعت گذشته، دست‌کم دو هزار نفر از این شبه‌نظامیان به هلاکت رسیده‌ و تعداد زیادی از آنها زخمی و تسلیم شده‌اند.

 یگان‌های ارتش سوریه تا دیروز همچنان به حملات خود علیه لانه‌های گروهک‌های تروریستی در دمشق و ریف دمشق ادامه دادند.

درحالی که برخی رسانه‌ها تعداد افراد مسلح کشته شده طی چهار روز گذشته را ۱۰۰۰تا ۱۵۰۰ نفر اعلام می‌کنند، یک منبع آگاه نظامی تعداد معارضان مسلح کشته شده در دمشق و ریف دمشق طی ۷۲ ساعت گذشته را ۲۰۰۰ نفر اعلام کرده است.

این درحالی است که عملیات تحت تعقیب قرار دادن تروریست‌ها در منطقه “القابون” در ریف دمشق همچنان ادامه دارد. طی این عملیات تعداد زیادی از این شبه‌نظامیان تروریست در یکی از مخفی‌گاه‌های خود که برای شکنجه افراد ربوده شده از آن استفاده می‌کردند، در تله افتادند و تعداد زیادی از آنها دستگیر و تعدادی نیز کشته شدند.

بنا بر این گزارش، تعداد دستگیرشده‌ها از کشته‌ها بیشتر است و سلاح‌های متعدد و پیشرفته‌ای در اختیار این افراد بوده که همگی ثبت و ضبط شده است. علاوه بر تسلیحات پیشرفته، میزان زیادی گلوله و خمپاره‌های آر‌پی‌جی و هاون در دسترس تروریست‌های مذکور بوده است.

درگیری‌ها در منطقه “حرستا” در مقایسه با روزهای گذشته کمتر بوده است با این وجود باز تعدادی از تروریست‌ها در این منطقه کشته شدند وارتش سوریه به طور کلی بر مناطق مختلف ریف دمشق سیطره یافته است.

منطقه “جوبر” نیز دیروز شاهد آرامشی نسبی بود و تنها چندین بار تیراندازی و انفجار صورت گرفت. این درحالی بود که دو شب پیش درگیری شدیدی میان عناصر ارتش آزاد سوریه و یگان‌های ارتش سوریه در منطقه “نهرتورا” صورت گرفته بود.

در راستای پاکسازی “ریف” از تررویست ها نیز، ارتش سوریه اعلام کرد که مناطق “التل”، “الضمیر”، السیده زینب” کاملا پاکسازی شده‌اند و امنیت به این مناطق بازگشته است و تعدادی زیادی از تروریست‌ها بویژه در “تل” خود را تسلیم کرده‌اند.

منطقه “المیدان” دمشق نیز دیروز شاهد برقراری و بازگشت آرامش بود. این امر پس از آن بود که چندین انبار اسلحه و مهمات تروریست در این منطقه کشف و شناسایی شد.

“المزه” نیز طی ۲۴ ساعت گذشته در آرامش کامل بود و تنها چند درگیری کوچک در این منطقه روی داد.

از سوی دیگر ساکنان دمشق دیروز از کمبود برخی مواد غذایی از بویژه نان و کمبود موقت بنزین رنج می‌بردند اما امروز به میزان کافی نان و بنزین دراختیار ساکنان این منطقه قرار گرفته است.

با این وجود برخی از خانواده‌های سوری در مناطق “برزه”، اردوگاه “الیرموک” و محله “التقدم”، از بیم حملات تروریستی شبه‌نظامیان ارتش آزاد به مدارس پناه برده‌اند و در آنجا سکنی گزیده‌اند تا پس از پاکسازی مناطقشان از تروریست‌ها به منازل خود بازگردند.(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.