۲۰ درصد مکالمات بین‌الملل قاچاق است

به گفته رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در حال حاضر حدود۲۰ درصد از مکالمات بین‌الملل قاچاق وارد کشور می‌شود.
نود آی سی تی – محمدعلی فرقانی با بیان این مطلب گفت: این در حالی است که ترمینیشن غیرمجاز (قاچاق مکالمات) نسبت به گذشته کم شده است و ما توانسته‌ایم با افزایش تعداد پیمانکاران و نیز مدیریت قیمت‌ها، بازار قاچاق را کم‌رونق کنیم، ولی کماکان بازار قاچاق وجود دارد.
وی افزود: الان روی ابزارهای کنترلی کار می‌کنیم و امکان شناسایی و جلوگیری از آن را داریم. به موازات آن هم کار قضایی در حال انجام است؛ به طوری که در یکی دو ماه اخیر تعدادی که کار قاچاق می‌کردند شناسایی و به قوه قضاییه ارجاع داده شده‌اند و امیدواریم تا پایان سال اشراف کامل بر بازار قاچاق حاصل شود.
وی در پاسخ به این سوال که میزان قاچاق در شبکه تلفن همراه بیشتر است یا تلفن ثابت گفت: در حال حاضر میزان قاچاق در شبکه تلفن ثابت بیشتر است.
فرقانی گفت: عمده قاچاقی که در شبکه تلفن همراه اتفاق می‌افتد مربوط به سیم‌کارت‌هایی است که تعداد زیادی سیم کارت با استفاده از کد ملی و شناسنامه فردی گرفته شده و سوء‌استفاده از طریق آنها انجام شده است.

استفاده از تلفن وزارتخانه‌ها و مراکز دولتی برای قاچاق
رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت بدون اشاره به اسامی برخی از ادارات دولتی و وزارتخانه‌ها گفت: تعدادی پرونده نیز وجود داشته که افراد سودجو بدون اطلاع مدیریت سازمان در ساعات غیر اداری اقادام به قاچاق مکالمات می‌کردند که پس از شناسایی با همکاری مدیران افراد خاطی به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند.
فرقانی در مورد تعداد پیمانکاران فعلی مکالمات بین الملل شرکت زیرساخت گفت: در حال حاضر پنج پیمانکار مشغول فعالیت هستند، ولی محدودیتی هم در پذیرش تعداد پیمانکاران نداشتیم. در مزایده قبلی پنج شرکت واجد شرایط مناسب تشخیص داده شدند. تعدادی هم شرایط غیرمنطقی را می‌خواستند به حاکمیت تحمیل کنند و وارد فاز سیاسی هم شدند و موضوع را از طریق مجلس و سایر نهادها هم پیگیری کردند، ولی در نهایت به نتیجه نرسیدند.
وی افزود: همین حالا هم به آنها می‌گوییم که اگر بخواهند، می‌توانند کنسرسیومی تشکیل دهند و در کنار پنج پیمانکار فعلی کار کنند. ما هم از آنها حمایت همه جانبه خواهیم کرد.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.