۲۲ هزار کودک بی سرپرست در مراکز بهزیستی کشور نگهداری می شود

معاون امور حمایتی و توانمند سازی وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی از نگهداری ۲۲ هزار و ۵۰۰ کودک بی سرپرست تحت پوشش در مراکز این نهاد در سطح کشور خبر داد.

حسن زارعی در حاشیه افتتاح هفتمین جشنواره فرهنگی و ورزشی فرزندان مهر تصریح کرد: از این تعداد ۹ هزار و ۵۰۰ نفر کودک بی سرپرست به صورت شبه خانواده سرپرستی می شوند.

وی با بیان اینکه رویکرد بهزیستی کشور سوق دادن کودکان بی سرپرست به سمت خانواده ها است، افزود: هم اکنون روند کاهش در مراکز نگهداری و افزایش شبه ها خانواده و خانواده را در کشور شاهد هستیم و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

زارعی با بیان اینکه طبق قانون پنجم توسعه موظف هستیم که در کوتاهترین زمان خدمات را به جامعه هدف بهزیستی برسانیم، اضافه کرد: براساس قانون سالانه باید ۱۰ درصد جامعه هدف خود را توانمند ساخته و نهاد خانوار را گسترش دهند تا افراد تحت پوشش بتوانند با توانمند شدن و تشکیل خانواده به سمت زندگی خانوادگی سوق داشته باشند.

قانون بیمه درمانی معلولان اصلاح می شود

معاون امور حمایتی و توانمند سازی وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی همچنین از اصلاح برنامه های این وزارتخانه برای بیمه تکمیلی و درمانی معلولان خبر داد.

وی تصریح کرد: تلاش می کنیم که قانون بیمه درمانی افراد تحت پوشش بهزیستی را اصلاح کنیم که در حال مطالعه بوده و تا یک ماه آینده به مجلس شورای اسلامی ارائه می شود.

وی با بیان اینکه در اصلاح قانون بیمه درمانی نظرات سازمانهای مردم نهاد و انجمنهای معلولان مدنظر قرار گرفته است، ادامه داد: با اصلاح قانون بیمه درمانی معلولان برخی از مشکلات این قشر برای پوشش درمانی مرتفع می شود.


خبر .:: پایگاه خبری رسانه کودک ::.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.