۲۵ درصد کاربران، قربانی جرایم اینترنتی می شوند

شنبه ۲۰م آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

۲۵ درصد کاربران، قربانی جرایم اینترنتی می شوند

25 درصد کاربران، قربانی جرایم اینترنتی می شوند

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا)اصفهان گفت: به طور متوسط از هر چهار کاربر، یک نفر قربانی جرایم اینترنتی می گردد.

به گزارش تفسیری راسخون، سرهنگ ˈستار خسرویˈ گفت و گو با ایرنا افزود: ۹۶ درصد از قربانیان جرایم اینترنتی در این استان ۱۸ تا ۳۱ سال سن دارند.

وی با بیان اینکه گروه سنی بزرگسالان بیشتر در جرایمی مانند برداشت از حساب بانکی مورد تعرض قرار می گیرند ، افزود: کودکان و نوجوانان بیشتر در معرض سرقت اطلاعات قرار دارند.

وی اظهار نمود:کودکان بیشتر در فضاهایی مانند شبکه های اجتماعی و اتاق های گفتمان(چت روم ها) مورد سوء استفاده اطلاعاتی از جمله اطلاعات مربوط به حسابهای بانکی والدین خود قرار می گیرند.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از کاربران اینترنت را نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند، گفت: بسیاری از این کاربران به سبب ویژگی های این دوره سنی حاوی خطرپذیری بالا و احتمال قربانی شدن در برابر جرایم اینترنتی می باشند.

سرهنگ خسروی افزود: سوء استفاده از زنان نیز در فضای مجازی بویژه در شبکه های اجتماعی رو به رشد است که باید در این زمینه اطلاع رسانی مناسبی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه پلیس فتا به حدود ۷۰ درصد از مخاطبان خود در استان اصفهان شناسانده شده است، تصریح نمود: افزایش مراجعه مردم و پرونده های تشکیل شده گویای آشنایی آنها با عمکلرد پلیس فتاست.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا)اصفهان گفت:وقوع جرایم رایانه ای در این استان نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است.

سرهنگ خسروی در عین حال افزود: قدرت کشف جرایم توسط پلیس فتا نیز ۸۳ درصد افزایش داشته است.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / آسیب ها و مشکلات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.