افزایش ۲۵ درصدی قیمت “اجاره بها” /قیمت مسکن با شیب ملایم بالا می‌رود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون امور مسکن ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر قیمت‌ها شیب ملایمی دارند و معادل نرخ تورم پیش‌بینی شده بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یافته‌اند.

حامد مظاهریان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه سامانه رصد معاملات توسط وزارت راه و شهرسازی راه‌اندازی شده است گفت: تمامی معاملات در سطح کشور در این سامانه رصد و قیمت‌ها مشخص می شود.
 
وی در ادامه افزود: در حال حاضر قیمت‌ها شیب ملایمی دارند و معادل نرخ تورم پیش‌بینی شده بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یافته‌اند.
 
معاون امور مسکن ساختمان وزارت راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به اینکه  بیشترین میزان معاملات در فصل تابستان صورت می‌گیرد افزود: در ماه‌هایی از فصل سال از جمله دی‌ و بهمن‌ماه میزان معاملات مسکن کاهش شدیدی می‌یابد.
 
مظاهریان در ادامه تصریح کرد: شیب افزایش قیمت اجاره بها بیش از نرخ تورم افزایش نمی‌یابد.
 
وی در ادامه اظهار داشت: رهن ثانویه جز طرح‌های مکمل دولت به شمار می‌رود و در بخش اجاره دخالت کمترین دارد و مکمل خرید مسکن به شمار می‌رود.
 
معاون امور مسکن و ساختمان راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تسهیلات مسکن برای خرید مسکن کافی نیست گفت: با اشاره به اینکه تسهیلات باید ۵۰ درصد از هزینه خرید مسکن را در بر گیرد.
 
مظاهریان در ادامه خاطرنشان کرد: تسهیلات پرداخت شده توسط دولت برای خرید مسکن تنها ۱۲ درصد از خرید را شامل می‌شود.

انتهای پیام/

— .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.