۲۶ نهاد در حوزه حجاب و عفاف به عنوان مسئول شناخته شده اند

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سرهنگ ‘جعفرشرافتی پور’ ظهر امروز-پنج شنبه- در همایش عفاف اسلامی، حجاب ایرانی در برج میلاد تهران افزود: طبق قانون گسترش حجاب و عفاف، نیروی انتظامی نیز ۲۱ وظیفه را در این حوزه بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه اثرات فعالیت‌های نیروی انتظامی در راستای حجاب و عفاف به شکل فوری در جامعه مشهود است، گفت: این در حالی است که فعالیت‌ بقیه نهادهای مسئول و مشاهده اثرات عملکرد آنها در جامعه،نیازمند زمانی طولانی تر است.

به گفته شرافتی پور، موضوع امنیت ذهنی و روانی چند سالی است که در جامعه به یک مطالبه مهم تبدیل شده است.

وی افزود: شبکه‌های اجتماعی به ویژه شبکه‌های مجازی در طول چند سال اخیر در ایران رشد چشمگیری یافته‌اند و موجب ایجاد مشکلاتی در حوزه امنیت اجتماعی شده‌اند.

وی گفت: بیشتر این شبکه‌ها توسط افرادی با هویت ناشناس تاسیس می‌شوند که در جریان فتنه ۸۸ عملکرد مخرب این شبکه‌های اجتماعی را در کشور شاهد بودیم.

سرهنگ شرافتی پور ادامه داد: نیروی انتظامی جلوتر از سازمان‌های فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف فعالیت می‌کند و عدم کارکرد مناسب نهادهای فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف چالش‌هایی در جامعه ایجاد کرده است.

مدیر کل افکار عمومی معاونت اجتماعی ناجا با اشاره به اینکه نیروی انتظامی حدودچهار سال است که برای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه گشت‌های امنیت اجتماعی را فعال کرده استٰ ، افزود: در این طرح از ماموران آموزش دیده استفاده می‌شود و گروه سنی ۲۱ تا ۲۵ سال بیشترین افرادی هستند که توسط ماموارن ما مورد تذکر و راهنمایی قرار می‌گیرند.

اجتمام**۹۱۳۴ **۱۳۱۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۶۶۱۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.