۳ ترفند برای اینکه بچه‌ها را بروکلی‌خور کنید

گردآوری شده در گروه مجله خانواده ممتاز


محققان هلندی معتقدند که شیوه‌ی پخت برای اینکه بچه‌ها بروکلی بخورند مهم است. بچه‌ها بروکلی‌هایی که در عرض ۲ دقیقه یا ۱۴ دقیقه پخته شده باشند را دوست ندارند.


بروکلی

بروکلی سرشار از کلسیم، منیزیم، پتاسیم و آنتی‌اکسیدان‌ها است و از آنجایی که طعم خوبی دارد یکی از سبزیجات محبوب بزرگ‌ترها محسوب می‌شود. اما قضیه‌ی بچه‌ها کمی فرق می‌کند. طعم خوب برای آن‌ها یعنی طعم سیب‌زمینی سرخ‌کرده یا مرغ سوخاری، ناگت مرغ و غیره. برای همین هم بچه‌ها چشم دیدن سبزیجات به خصوص بروکلی و کلا کلم‌ها را ندارند. در این مطلب کوتاه ۳ ترفند ساده داریم که بتوانید بروکلی را به خورد بچه‌هایتان بدهید. با ما باشید.

زرنگ باشید

معمولاً بچه‌ها با یک بار امتحان کردن عاشق طعم بروکلی نمی‌شوند. ظاهر و طعم بروکلی برای آن‌ها جالب نیست. باید دست به دامان پوره بشوید. این بار به جای پوره‌ی ساده‌ی سیب‌زمینی آن را با بروکلی درست کنید. ترکیب طعم این دو سبزی، خوردن بروکلی را برای بچه‌ها قابل‌قبول‌تر می‌کند و سبب می‌شود که بچه‌ها ذهنیت خوبی نسبت به بروکلی پیدا کنند. با این تکنیک می‌توانید کم‌کم بروکلی خالی هم به بچه‌ها بخورانید چون به طعم آن عادت می‌کنند.

محققان هلندی معتقدند که شیوه‌ی پخت برای اینکه بچه‌ها بروکلی بخورند مهم

است. بچه‌ها بروکلی‌هایی که در عرض ۲ دقیقه یا ۱۴ دقیقه پخته شده باشند را دوست ندارند به سبب اینکه اولی بسیاری سفت و دومی بسیاری نرم از آب در می‌آید

روش پخت مهم است

محققان هلندی معتقدند که شیوه‌ی پخت برای اینکه بچه‌ها بروکلی بخورند مهم است. بچه‌ها بروکلی‌هایی که در عرض ۲ دقیقه یا ۱۴ دقیقه پخته شده باشند را دوست ندارند به سبب اینکه اولی بسیاری سفت و دومی بسیاری نرم از آب در می‌آید. به عقیده‌ی این محققان بهترین زمان پخت برای این سبزی بین ۶ تا ۷ دقیقه است. بهتر است بروکلی را بخارپز کنید تا مواد مغذی خود را حفظ کند.

بروکلی

به ظاهر غذا اهمیت بدهید

آیا می‌دانستید که انتخاب ظروف نقش مهمی در تغذیه‌ی ما دارد؟ به عنوان مثال اگر غذایی در یک بشقاب سفید سرو شود و همان غذا در یک بشقاب مشکی سرو شود طعم آن برای اشخاص متفاوت خواهد بود. در واقع اشخاص طعم غذایی را که در بشقاب سفید سرو می‌شود را بهتر و خوشمزه‌تر ارزیابی می‌کنند. برای سرو کردن بروکلی نیز حتماً از یک بشقاب زیبا و شاد استفاده کنید تا شانس موفقیتتان بالا برود. با سبزیجات مختلف اشکال کودکانه و شادی روی بشقاب درست کنید. حواستان باشد که بروکلی را با یک ماده‌ی غذایی چرب سرو کنید مانند روغن زیتون. چربی‌ها سبب می‌شوند که ترکیبات مغذی موجود در بروکلی (مانند آنتی‌اکسیدان لوتئین آن) بهتر جذب شود. این آنتی‌اکسیدان خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌ها را کاهش می‌دهد.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: lanutrition

مطالب مرتبط:

۵ ترفند ساده برای آموزش تغذیه‌ی درست به بچه‌ها

چگونه کودکان را به خوردن میوه تشویق کنیم؟

پوره‌هایی برای بچه‌های ۷ – ۸ ماهه

اگر کودک‌تان تخم‌مرغ نمی‌خورد

اگر کودک‌‌تان میوه نمی‌خورد…

۹روش برای دستیابی به عادات خوب غذایی در کودکان

بروکلی: برای تسکین دردهای آرتروز

بروکلی: این‌بار در خدمت زیبایی

بروکلی: لاغری، مقابله با آسم و آلرژی

کلم بروکلی سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

۳ سبب مهم برای مصرف بروکلی

کلم بروکلی، از روده تا ریه

… درحال بارگذاری


سایت موسسه فرهنگی تبیان > بخش تغذیه و آشپزی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.