۳۰ درصد از اشخاص جامعه نیازمند مداخله روانپزشک می باشند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ جمعه ۱۲م آبان ۹۱،

بسیاری از اختلالات روانی در مراحل اولیه قابل درمانند و در این میان ۳۰ درصد از این اختلالات نیازمند مداخله روانپزشکان است.

دکتر صدر روانپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  اگر بیماری های روانی را به طور کل در نظر بگیریم حدود ۳۰ درصد از اشخاص جامعه نیازمند مداخله روانپزشکان می باشند.

وی افزود: الزاماً همه این اشخاص بیمار نمی باشند بلکه کسانی می باشند که در برهه ای از وقت به دلایل مختلف مثل مشکلات رفاهی و اجتماعی دچار مشکلاتی شده اند و در واقع آسیب پذیر شده اند.

صدر تصریح نمود: اغلب این بیماران درمان مطلوبی را خواهند داشت، حتی در بیماری های شدید به جرات می توان گفت: راه های درمان وجود دارد ولی این دوره مطمئناً وقت بر خواهد بود ولی با درمان های نوین دارویی و روان درمانی بسیاری از بیماران به نتیجه مطلوب دست پیدا می نمایند .

** کمبود تخت در بیمارستان های روانپزشکی

دکتر صدر گفت: بخش های روانپزشکی از نظر تعداد تخت با محدودیت مواجه می باشند و با توجه به این که در چند سال اخیر حداقل در تهران هیچ گونه مرکز روانپزشکی تازهی به بخش های پیشی اضافه نشده است این مشکل بزرگ تر شده است در حالی که چند سال پیش تصویب شد که ۱۰ درصد از تخت های بیمارستان های عمومی به بیماران روانپزشکی اختصاص داده شود ولی تا الان هیچ گونه اقدامی در این جهت صورت نگرفته است و در بیمارستانی مثل بیمارستان امام حسین(ع) که یکی از مراکز اورژانسی و پر مراجعه از نظر بیماران روانپزشکی است بسیاری از بیماران در نوبت بستری می باشند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.