۳۰۰ اثر در نمایشگاه جایزه جهانی بیداری ارایه می شود

‘امیرعبدالحسینی’ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یادآورشد:بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ اثر در هر رشته های پوستر،عکاسی و کاریکاتور به دبیرخانه جایزه جهانی بیداری ارسال شد که طی روزهای گذشته کار داوری این آثار به پایان رسید.

وی ادامه داد:بیشترین آثار ارسالی را بخش کاریکاتور شامل می شود و دو رشته پوستر و عکس در مرحله دوم قرار دارد.

دبیر جایزه جهانی بیداری، استقبال از این رویداد هنری را با وجود برگزاری دوره نخست آن بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت:پس از انتشار فراخوان این رویداد، هنرمندانی از ۵۵ کشور جهان با نگاه های متفاوت و هنری به موضوع بیداری ، آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند .

دبیرجایزه جهانی بیداری توضیح داد:سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز به عنوان متولی آن، نگاه بین المللی و رویکرد جهانی به این رقابت دارد به همین دلیل موضوع این رقابت ‘بیداری’ به صورت عام انتخاب شده است.

این هنرمند عرصه تجسمی گفت:براین اساس تنها عنوان ‘بیداری’ در کشورهای اسلامی مدنظر برگزار کنندگان این جایزه جهانی نیست و همه آثاری که به پایداری در مقابل نظام سلطه و مقابله با استبداد اشاره دارد،در آن شرکت داده می شود.

عبدالحسینی درباره داوری آثار این رقابت هنری توضیح داد:هیات داوران آثار را بدون در نظر گرفتن کشور ارسالی و تنها براساس کیفیت اثر بررسی و انتخاب را لحاظ کردند.در واقع هیات انتخاب به دو معیار مطابقت اثر با موضوع رقابت و موارد هنری و زیبایی شناسی توجه کرده اند.

به گفته وی،در ابتدا قرار بود که این جشنواره شامل همه رشته های مختلف هنری های تجسمی و حتی بخش هایی چون ادبیات و تئاتر باشد،اما در نهایت مقرر گردید دور نخست این جایزه تنها با سه رشته تجسمی -عکاسی،پوسترو کاریکاتور- که امکان ارسال مجازی آثار از کشورهای دیگر وجود دارد،برگزار شود.

دبیر جایزه جهانی بیداری از حضور داوران و میهمانان خارجی این جایزه در نیمه دوم خرداد ماه سالجاری خبر داد و گفت که ۲۴ اردیبهشت نمایشگاه جایزه جهانی بیداری در موزه امام علی (ع) برگزار و ۲۲ خرداد ماه همزمان با اختتامیه نفرات برگزیده این رویداد معرفی می شوند.

وی همچنین یادآورشد:طرح اصلی این رویداد هنری به گونه ای است که در سال های آینده برگزار شود،اما هنوز در مورد جزییات آن نمی توان صحبت کرد.

‘بیداری، حقیقت دنیای امروز، نویدبخش فردای نیک’ شعار نخستین دوره جایزه جهانی بیداری است.

فراهنگ**۹۱۷۳**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۲۳۱۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.