۳۱۰معامله هزار تن انواع در بورس کالای ایران

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

۳۱۰ هزار تن انواع کالا با ارزشی افزون بر ۶ هزار و ۴۴۲ میلیارد ریال در تالارهای محصولات صنعتی و معدنی ، فرآورده های نفتی و پتروشیمی و محصولات کشاورزی بورس کالای ایران مورد معامله قرار گرفت.

 
به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، در هفته منتهی به ۱۰ مردادماه، حدود ۳۱۰ هزار تن انواع کالا با ارزشی افزون بر ۶ هزار و ۴۴۲ میلیارد ریال در تالارهای محصولات صنعتی و معدنی ، فرآورده های نفتی و پتروشیمی و محصولات کشاورزی بورس کالای ایران مورد معامله قرار گرفت.
 
در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران حدود ۱۳۰ هزار تن انواع کالا با ارزشی حدود ۲۷۵۳ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت . در این تالار، در حالی بیش از ۶۹ هزار تن قیر به ارزش حدود ۹۳۹ میلیارد ریال مورد دادوستد قرار گرفت که نسبت به هفته قبل به لحاظ حجم و ارزش به ترتیب با رشد ۶۳ و ۶۷ درصدی مواجه شد.

همچنین حدود ۳۹ هزار تن انواع مواد پلیمری به ارزش بیش از ۱۴۱۱ میلیارد ریال به فروش رسید.  
تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران همچنین در این هفته شاهد معامله حدود ۱۸ هزار تن انواع موادشیمیایی به ارزش بیش از ۳۹۱ میلیارد ریال بود.

از دیگر فرآورده های نفتی و پتروشیمی که در هفته مذکور معامله شد می توان به ۳ هزار تن گوگرد ، ۹۶ تن اسلاگ واکس و ۴۴۰ تن انواع گاز اشاره کرد. 

تالار محصولات صنعتی و معدنی نیز در هفته ای که گذشت شاهد معامله بیش از ۱۷۷ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۲ هزار میلیارد ریال بود. در این هفته، در تالار مذکور، حدود ۶۷ هزار تن انواع محصولات فولادی، ۱۰۰ هزار تن سنگ آهن، ۴۴۰۰ تن انواع محصول مسی،۲۸۸۰ تن انواع محصول آلومینیومی، ۲۹۰۰ تن کک و ۱۲۰ تن کنسانتره مولیبدن مورد معامله قرار گرفت. شایان ذکر است، گروه مس، در این هفته نسبت به هفته قبل با رشد ۴۷ درصدی حجم مواجه شد.
براساس این گزارش ممتاز به نقل از، تالار محصولات کشاورزی در این هفته نیز شاهد معامله ۹۱۵ تن ذرت به ارزش حدود ۷ میلیارد ریال بوده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.