۳۵۰ میلیون نفر از مردم جهان به دیابت مبتلا هستند

نوشته شده در تاریخ ۲۲/آبان/ – ۱۰:۴۲ و در سرویس اخبار پزشکی ممتاز نیوز

دبیر کل سازمان ملل متحد:

خبرگزاری : دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرد: ۳۵۰ میلیون نفر از مردم جهان به دیابت مبتلا هستند و امسال برای جلوگیری از خطر و درمان دیابت بر روی تغذیه سالم تمرکز شده است.

به گزارش سایت خبری ممتاز نیوز، بان‌کی‌مون درپیامی به مناسبت روز جهانی دیابت، ۱۴ نوامبر ۲۰۲۴ برابر با ۲۳ آبان ماه جاری، ضمن اعلام اینکه دیابت ۳۵۰ میلیون نفر از مردم جهان را مبتلا کرده، خواستار ترویج زندگی سالم برای عموم مردم شد.

در پیام دبیر کل سازمان ملل متحد آمده است در حالیکه دنیا به گونه‌ای صحیح در حال مبارزه با بیماری‌های عفونی مانند آنفولانزا، مالاریا و به ویژه اخیرا ویروس ابولا است، روز جهانی دیابت یادآوری می‌کند بیماری‌های غیر واگیر حتی تهدیدی بزرگتر نسبت به سلامت انسان‌ها هستند.

وی می‌گوید امسال این روز تمرکز بر تغذیه سالم به عنوان مولفه مهمی برای جلوگیری از خطر و درمان دیابت دارد. تغذیه سالم و ورزش منظم مانع از بروز ۲ نوع دیابت می‌شود  و برای مدیریت تمامی گونه‌های دیابت مهم هستند.

دبیر کل از تمامی دولت‌ها، بخش خصوصی و جامعه مدنی خواست برای ترویج محصولات خوراکی متناسب با رژیم غذایی سالم، قابل تهیه و دسترسی  برای همه متحد شوند.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – پزشکی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.