۴۸هزار میلیارد تومان ‌برای یارانه

جام جم آنلاین: نمایندگان مجلس نحوه هزینه کرد درآمدهای حاصل از اجرای قانون یارانه‌ها را مشخص و تعیین کردند که ۴۸ هزار میلیارد تومان برای یارانه نقدی پرداختی و غیرنقدی به خانوارها صرف شود.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی عصر امروز (سه‌شنبه) و در ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه کل کشور، نحوه هزینه کرد درآمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمند سازی یارانه‌ها را مشخص کردند.

وکلای ملت بیش از این درآمد حاصل از اجرای قانون یارانه‌ها در سال و در فاز دوم اجرای این قانون را ۶۶ هزار میلیارد تومان تصویب کرده بودند.

به موجب مصوبه مجلس در جلسه عصر امروز پارلمان مقرر شد تا مبلغ ۴۸ هزار میلیارد تومان از این رقم به منظور اجرای ماده ۷ قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و یارانه نان که در واقع سهم خانوارهاست،‌ هزینه شود.

بر این اساس ۴۸ هزار میلیارد تومان از درآمد قانون یارانه‌ها برای یارانه نقدی پرداختی و غیرنقدی به همه خانوارهای کشور هزینه می‌شود.

همچنین بهارستان نشینان مقرر کردند ۱۰ هزار میلیارد تومان از درآمد قانون یارانه‌ها در فاز دوم به منظور اجرای مواد ۶ و ۸ این قانون هزینه شود.

به موجب این مصوبه مجلس، در فاز دوم اجرای قانون هدفمند سازی یارانه‌ها مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان از درآمدهای حاصل از اصلاح قیمت‌ها برای بخش تولید و صنعت صرف می‌شود.

وکلای ملت همچنین مقرر کردند ۶ هزار میلیارد تومان به منظور اجرای بند “ب” ماده ۳۴ قانون برنامه پنجم پنجساله توسعه هزینه شود که طبق این مصوبه در گام دوم اجرای قانون یارانه‌ها رقم ۶ هزار میلیارد تومان بابت بخش سلامت و بهداشت و درمان در سال ۹۱، پرداخت می‌شود.

وکلای ملت در مصوبه دیگری نیز مقرر کردند ۲ هزار میلیارد تومان به صندوق بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار از محل درآمدهای حاصل از اجرای قانون یارانه‌ها در فاز دوم این قانون صرف شود.

خانه ملتی‌ها مصوب کردند همه درآمدهای حاصل از فروش کالا و خدمات شرکت‌های دولتی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری به حساب‌های معرفی شده از سوی خزانه داری کل کشور واریز می‌شود تا طبق احکام و مقررات قانونی بین ذینفعان مربوطه تقسیم شود.

در تبصره این ماده نیز مصوب شد عوارض قانونی از کل وجوه دریافتی بر مبنای قیمت‌های فروش سال پس از واریز به خزانه داری کل کشور به طور مستقیم به موسسات مربوط پرداخت می‌شود.

نمایندگان ملت مصوب کردند دولت مجاز به جابجایی اعتبارات این بند نیست و موظف است متناسب با تحقق درآمد سهم اجزاء “ب” ،”پ”، “ت” این بند را به بخش‌های ذیربط تخصیص دهد.

نمایندگان ملت در مصوبه دیگری نیز تعیین کردند در اجرای این بند اختصاص و پرداخت هر گونه وجهی برای اجرای قانون هدفمند سازی یارانه‌ها غیر از وجوه حاصل از محل اصلاح قیمت حامل‌های انرژی و سایر کالاها و خدمات موضوع قانون هدفمندی یارانه‌ها و یارانه‌های موضوع این قانون، ممنوع است.(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.