۵درصد موارد تازه سل به صورت مقاوم است

فروردین ۱۴۰۳

در سالهای اخیر موارد سل مقاوم افزایش قابل ملاحظه ای یافته به طوریکه بر اساس نتایج بعضی از مطالعات،‌حدود ۵ درصد موارد تازه سل به صورت مقاوم است.

منصور خالصی، استاد یار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: سل از بیماری های عفونی قدیمی است که با وجود روش های نوین مبارزه با آن، انتشار یافتن گسترده ای دارد.

وی با بیان اینکه سالانه میلیون ها نفر در جهان به میکروب سل آلوده می شوند، تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از اشخاص مبتلا و آلوده به سل، دچار موارد مقاوم به دارو می باشند و در واقع درمان اینگونه موارد با مشکلات بسیاری مواجه شده است.

خالصی تاکید کرد: در سالهای اخیر موارد سل مقاوم افزایش قابل ملاحظه ای یافته به طوریکه براساس نتایج بعضی از مطالعات، حدود ۵ درصد موارد تازه سل به صورت مقاوم است.

وی یادآور شد: رشد فزاینده موارد سل مقاوم در سالهای اخیر نگرانی های بسیاری را به وجود آورده و هزینه های هنگفتی را به مردم و نظام های بهداشتی و درمانی تحمیل کرده است.

خالصی خاطرنشان کرد: شناسایی و تشخیص موارد مقاوم، فوق مقاوم و ابر مقاوم سل، کنترل سل را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است و موارد شکست درمان و یا درمان ناقص این بیماری را تا حد قابل ملاحظه ای افزایش داده است./ ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.