۵۰ هزار خودرو معطل شماره‌گذاری

۳۱فروردین۱۳،

۵۰ هزار خودرو معطل شماره‌گذاری

مشاور انجمن خودروسازان با اشاره به اینکه هم‌اکنون حدود ۵۰ هزار خودروی تولیدی به سبب عدم‌نصب ایربگ شماره‌گذاری نشدند، گفت: اگر قطعات برای نصب ایربگ به خودروسازان ارائه نشود حتی تا ۶ ماه آینده هم نمی‌توانیم ایربگ نصب کنیم.

به گزارش ممتازنیوز به نقل ازممتازنیوز، داوود میرخانی رشتی با اشاره به اینکه در حال حاضر خودروسازان لوازم و قطعات نصب ایربگ را در اختیار ندارند، اظهار کرد: تمام لوازم نصب ایربگ وارداتی است که به سبب تحریم و نبود منابع کافی خودروسازان قادر به تهیه آنها نیستند.

وی ضمن بیان این مطلب که خودروسازان تمام ادله خود را برای عدم‌نصب ایربگ به مراجع مربوطه اعلام کرده‌اند، گفت: متاسفانه مسوولان مربوطه بر لزوم نصب ایربگ و رعایت استاندارد یورو ۴ تاکید دارند، در حالی که به کرات عنوان کرده‌ایم که قطعات و سوخت برای انجام این استاندارد‌ها وجود ندارد.

میرخانی رشتی با اعلام این مطلب که هم‌اکنون حجم بسیاری از خودروهای تولیدی اواخر سال ۹۱ که به سبب بعضی از نواقص به خریداران عرضه نشده بودند امسال شماره‌گذاری نمی‌شوند، گفت: این حق مصرف‌کننده است که در سال تازه خودرو را با پلاک همان سال دریافت کند که پلیس از اجرای این امر ممانعت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۵۰ هزار خودروی تولیدی به سبب عدم‌نصب ایربگ شمار‌گذاری نشدند، افزود: کاهش حجم تولید، عدم‌شماره‌گذاری، بلاتکلیفی قیمت خودرو و بی‌رغبتی بازار به خرید خودرو هر روز شرایط را برای خودروسازان سخت نموده است؛ به نحوی که حتی پرداخت حقوق کارکنان نیز برای آنها با مشکلاتی همراه شده است.

میرخانی رشتی افزود: اگر قطعات لازم برای نصب ایربگ به خودروسازان ارائه نشود حتی تا ۶ ماه آینده هم نمی‌توانیم تمام خودروهای خود را مجهز به ایربگ کنیم.

شنبه ۳۱ فروردین   ۰:۴۵

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.