۵۰ واحد مسکونی در زلزله خواف آسیب دید

‘حجت علی شایانفر’ روز دوشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: این واحدها که بین ۶۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دیدند بیشتر در روستاهای ‘نقاب و قاسم آباد زوزن’ شهرستان خواف واقع هستند.

وی گفت: شمار مجروحین این حادثه طبیعی نیز هفت نفر بود که در مراجعه به بیمارستان به صورت سرپایی در همان ساعات اولیه مداوا شدند.

او بیان کرد: همچنین به ۵۰ خانوده ای که منازلشان دچار آسیب شد امداد و کمک رسانی لازم انجام شده است.

مدیر مرکز مدیریت بحران خراسان رضوی همچنین تاکید کرد: زلزله امروز خواف در بخشهای زیربنایی و تاسیسات خسارتی در پی نداشت و فقط همان تعداد واحد مسکونی آسیب دید، اما بررسیها در زمینه میزان آسیب وارده همچنان ادامه دارد.

شایانفر افزود: میزان خسارت برآورد شده اولیه بالغ بر چهار میلیارد ریال است که عمده آن مربوط به واحدهای مسکونی تخریب شده می باشد.

وی گفت: هماهنگی لازم با شورای مدیریت بحران شهرستان خواف برای اسکان مردم در منطقه زلزله زده، در فضای باز و یا اماکن امن صورت گرفته است.

او در ادامه افزود: تا ظهر امروز ۹ پس لرزه در خواف رخ داده که شدت آنها بین دو تا چهار درجه در مقیاس ریشتر نوسان داشته است.

ساعت دو و ۳۱ دقیقه و ۲۶ ثانیه بامداد امروز زلزله ای به قدرت ۴/۵ درجه ریشتر شهرستان خواف را واقع در جنوب شرق خراسان رضوی تکان داد.

بر اساس اعلام مسوولان این حادثه تلفات جانی در پی نداشته است.

۲۷۱۳/۶۵۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۱۳۸۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.