۵۰ پلیس افغان در تظاهرات کابل مجروح شدند

جهان > آسیا– گروه بین‌الملل:
با گسترش اعتراض‌های ضد‌آمریکایی مردم افغانستان در شهرهای مختلف این کشور، روز گذشته تظاهرات صدها نفر در کابل به خشونت کشیده شد و حداقل ‎۵۰‎ مأمور پلیس در درگیری‌ها مجروح شدند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که صدها نفر از مردم افغانستان در اعتراض به فیلم موهن به پیامبر اسلام(ص) و کشتار غیرنظامیان در حملات نیروهای خارجی در نزدیکی پایگاه نیروهای ناتو و آمریکا در شرق کابل تجمع کرده بودند که این تجمع با پرتاب سنگ و دخالت نیروهای پلیس به خشونت کشیده شد. فرمانده پلیس کابل اعلام کرده است که معترضان مسیر کابل-جلال‌آباد را بسته و دو خودرو پلیس و چند کانتینر وسایل مربوط به یک شرکت دولتی را به آتش کشیده‌اند.

محمدایوب سالنگی در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی همچنین اعلام کرده است که برخی معترضان به سوی نیروهای پلیس سنگ پرتاب کرده و افراد شبه‌نظامی اقدام به تیراندازی کرده‌اند. شاهدان عینی از حضور گسترده نیروهای ضد‌شورش پلیس در محل این تجمع و همچنین از به آتش کشیدن چند خودرو توسط معترضان خبر داده‌اند.

همچنین نیروهای نظامی تدابیر امنیتی در اطراف سفارت آمریکا در کابل را به‌شدت افزایش داده‌اند. در روزهای گذشته هم مناطق مختلف افغانستان شاهد برگزاری تظاهرات مردم علیه فیلم موهن به پیامبر اسلام(ص) بود اما برای نخستین‌بار است که این اعتراض‌ها به خشونت کشیده می‌شود. مقام‌های افغانستان نگران هستند که با به خشونت کشیدن تظاهرات مردم و حضور شبه‌نظامیان در میان آنها، وضعیت امنیتی در این کشور طی روزهای آینده وخیم‌تر شود.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.