کاهش نسبی رونق بازار “لوازم خانگی”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مواد غذایی در ماه رمضان از بازار گرمی و نوسان ضعیفی برخوردار است افزود: بازار لوازم خانگی در آستانه ماه مبارک از رونق بسزایی برخوردار نیست.

محمداسماعیل سعیدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران افزود: با نظارت سیستماتیک و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها با فرهنگ‌سازی در مصرف می‌توان بازار لوازم خانگی را با تعدیل بخشی-بین عرضه و تقاضا کنترل کرد.
 
سعیدی با بیان اینکه باید در نظام بین عرضه و تقاضا تعادل ایجاد شود و جلوی نوسانات و رکود گرفته شده تصریح کرد: با تعادل بخشی بین عرضه و تقاضا نوسان قیمتی کنترل و با هدایت و نظارت مسئولان در بازار افزایش قیمتی نخواهیم داشت.
 
نماینده مردم آذرشهر/اسکو در مجلس اظهار داشت: یکی از عوامل تاثیرگذار در قیمت لوازم خانگی میزان عرضه است و مباحث مربوط به تعرفه‌های گمرکی.
 
دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: استفاده و میزان تقاضای لوازم خانگی در فصول مختلف متفاوت است و افزایش میزان تقاضا می تواند در قیمت ما تاثیرگذار باشد.
 
وی یادآور شد: علاوه بر موارد فوق واردات قطعات، مواد اولیه و؟؟؟ از خارج کشور و مسائل ارزی و برخی از موضع‌گیری‌های مسئولان دولتی می‌تواند در نوسان قیمت لوازم خانگی موثر باشد.
 
سعیدی در ادامه خاطرنشان کرد: تحولات منطقه‌ای، مشکلات پیش روی صادر و نقدینگی و جلوگیری از آن می‌تواند در عدم رونق بازار تولید و عرضه لوازم خانگی تاثیرگذار باشد.
دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: در حال حاضر در بازار لوازم خانگی تغییری در صحبت اصلاح وضعیت دیده نمی‌شود.  
انتهای پیام/

— .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.