تعدیل کارمزد جایگاهداران “سی‌ان‌جی” در قبوض تیر

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون امور مهندسی و بهره‌برداری شرکت ملی گاز خبر داد

معاون امور مهندسی و بهره‌برداری شرکت ملی گاز ایران گفت: تفاوت کارمزد جایگاهداران سی‌ان‌جی در سال‌های ۹۲ و ۹۳، بر اساس مصوبه دولت در قبوض تیر واریز می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، معاون امور مهندسی و بهره برداری شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه طبق مصوبه دولت کارمزد جایگاههای سی.ان.جی بر اساس نوع سرمایه گذاری و مالکیت ها متفاوت است، تصریح کرد: در گذشته نرخ کارمزد برای تمام جایگاهداران ۴۰ تومان به ازای هر متر مکعب محاسبه می شد، اما براساس نرخ جدید مصوبه شورای اقتصاد، جایگاهها به چهار دسته تفکیک می‌شود.

مجتبی شیخ بهایی ادامه داد: مطابق این مصوبه، نرخ کارمزد برای جایگاههایی که سرمایه‌گذاران آنها کاملاً دولتی است و شامل شهرداری‌ها می‌شود، ۷۰ تومان به ازای هر متر مکعب گاز در نظر گرفته شده است و برای جایگاههایی که ازجانب بخش خصوصی اداره می شود اما تجهیزات آنها را وزارت نفت تامین می کند، نرخ کارمزد به ازای هر متر مکعب گاز ۸۰ تومان در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: جایگاه هایی که مالکیت زمین و تجهیزات آن متعلق به بخش خصوصی است نیز در شهرهای کوچک ۱۲۰ تومان و در کلانشهرها ۱۴۰ تومان به ازای هر متر مکعب، کارمزد دریافت خواهند کرد.

معاون گازرسانی اظهار داشت: مطابق این مصوبه معوقات جایگاهداران سی ان جی در سالهای ۹۲ و ۹۳ محاسبه و در قبوض تیر تعدیل خواهد شد.

بدهی ۴۵۰ میلیارد تومانی سی ان جی ها به شرکت گاز

شیخ بهایی خاطرنشان کرد: طبق ابلاغ وزیر نفت بمنظور حمایت از جایگاهداران، در میزان گاز تحویلی به جایگاهها نیز سه درصد بعنوان پرت گاز محاسبه نخواهد شد.

وی در ادامه میزان بدهی جایگاهداران سی ان جی به شرکت ملی گاز ایران را حدود ۴۵۰ میلیارد تومان اعلام و افزود: با تعدیلات انجام شده میزان زیادی از این بدهی ها تسویه و تا حد زیادی مشکلات مالی جایگاهداران برطرف خواهد شد.

شیخ بهایی ابراز امیدواری کرد که با افزایش نرخ کارمزد جایگاهها و تسهیلات فراهم شده، بخش خصوصی از ایجاد و راه اندازی جایگاههای جدید سی ان جی استقبال کرده و زمینه برای افزایش تعداد جایگاههای سی ان جی در کشور فراهم شود.

انتهای پیام/

— .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.