“صادرات کالا” از اصفهان به ۵۳ کشور جهان

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیر کل گمرکات استان اصفهان گفت:کالاهای صادراتی گمرکات استان به ۵۳ کشور جهان صادر شده است که کشورهای عراق ، افغانستان ، پاکستان ، ترکیه و امارات مجموعاً بمیزان ۹۰ درصد ، بیشترین حجم صادرات را بخود اختصاص داده اند

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از گمرک اصفهان، اسدالله احمدی ونهری گفت: در سه ماهه نخست سالجاری بالغ بر ۳۲۹ قلم کالای صادراتی به وزن بیش از سیصد و ۶۷ میلیون و پانصد و۸۳ هزار کیلوگرم و به ارزش بیش از دویست و ۹۲ میلیون و نهصد و ۳۹ هزار دلار کالا از گمرکات استان اصفهان به خارج از کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۳۰ درصد و از لحاظ ارزش ۲ درصد کاهش داشته است.
 
وی افزود: کالاهای صادراتی گمرکات استان به ۵۳ کشور جهان صادر شده که کشورهای عراق ، افغانستان ، پاکستان ، ترکیه و امارات مجموعاً بمیزان ۹۰ درصد ، بیشترین حجم صادرات را بخود اختصاص داده اند.
 
احمدی ونهری تعداد اظهارنامه صادراتی در سه ماهه نخست سالجاری را بیش از ۴ هزار و نهصد فقره ذکر کرد و بیان داشت: عمده ترین گروه کالاهای صادراتی در این مدت کالاهای صنعتی و شیمیایی ، کشاورزی و غذایی ، صنایع دستی و کالاهای معدنی می باشند که محصولات آهن ، فولاد ، فرش ماشینی و دستباف ، مواد پتروشیمی و محصولات شیمی آلی مجموعاً با اختصاص ۷۱ درصد از وزن و ارزش بیشترین سهم را طی این مدت داشته است .
 
وی اضافه کرد: طی این مدت، تشریفات واردات بیش از ۱۱ هزار و سیصد تن کالا به ارزش بیش از ۵۵ میلیون و دویست هزار دلار در گمرک اصفهان انجام شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۳۴ درصد و از لحاظ ارزش یک درصد کاهش داشته است .
 
**کاهش ۹ درصدی درآمد گمرکات استان اصفهان
 
احمدی ونهری گفت: در سه ماهه نخست سالجاری ۳۷۸ قلم کالا از ۳۰ کشور جهان وارد شده که عمده ترین این کالاهای وارداتی ، ماشین آلات مکانیکی ، مواد پلاستیکی ، آهن و فولاد ، مواد سرامیکی و مصنوع سنگی می باشد و کشورهای ایتالیا ، چین ، امارات ، کره جنوبی و آلمان از حیث ارزش بیشترین سهم را در اختیار دارند .
 
مدیرکل گمرکات استان اصفهان همچنین در خصوص امور مسافری گفت: گمرک فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با فعالیت ۲۴ ساعته ، طی سه ماه نخست سالجاری تشریفات امور مسافری بیش از یکصد و ۵۹ هزار و سیصد نفر مسافر ورودی و خروجی را انجام داده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد افزایش داشته است.
 
احمدی ونهری با توجه به افزایش مبارزه با قاچاق کالا و کنترل راه های مواصلاتی به استان در خصوص پرونده های قاچاق کالا در این گمرک اظهار داشت: طی سه ماه نخست سالجاری تعداد دویست و ۲۸ فقره پرونده مظنون به قاچاق ، کشف شده توسط سازمان های کاشف دیگر ، با ارزش بیش از ۵۲ میلیون و چهارصد و ۸۵ هزار ریال در واحد حقوقی قضایی گمرک اصفهان در حال بررسی اسناد ، مدارک و پیگیری می باشد.
 
خاطرنشان می شود: گمرکات استان اصفهان در سه ماه نخست سالجاری بالغ بر یکصد و ۴۶ میلیارد و هفتصد میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز نموده است که این میزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد کاهش یافته است .
 
 
انتهای پیام/

— .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.