۵۸درصد وسعت هرمزگان را مراتع تشکیل می دهند

محمد درویشخواه عصرپنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، وسعت مراتع این استان را چهار میلیون و ۹۳هزارو ۳۴۲هکتار عنوان و اظهارداشت: این رقم شامل ۶۱ درصد از اراضی ملی و منابع طبیعی هرمزگان نیز می شود.

وی افزود : در اجرای طرح اصلاح و احیای مراتع، از جمله تقویت پوشش گیاهی، افزایش تولید علوفه، جلوگیری از فرسایش خاک و مدیریت بهره برداری تاکنون افزون بر یک میلیون سیصد هزارهکتار طرح مرتعداری دراین استان تهیه شده است.

این مقام مسئول در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان بیان داشت: در سطح ۸۰۰ هزار هکتار از آنها در زمینه های یاد شده به خصوص تولید علوفه و بهره برداری با مجریان قرارداد منعقد شده است .

مهندس درویشخواه با بیان اینکه طی سال گذشته تاکنون بیش از۱۲۰ هزار هکتار طرح مرتعداری درسطح مراتع این استان تهیه شده ابرازداشت: تنها سال گذشته (۹۰) دراین زمینه ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

هرمزگان با بیش از۶۸هزار کیلومتر مربع مساحت از لحاظ وسعت بعنوان هشتمین استان کشورمعرفی شده است.

دراطلاعات منتشره اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان، مراتع این استان شامل۲۱۰هزارهکتار نیمه متراکم ، سه میلیون و ۸۸۳هزار هکتار کم تراکم و۷۰۰هکتار مرتع متراکم ذکر شده است.

همچنین سطح مراتع ممیزی شده و دارای پروانه چرا سه هزارو ۳۵۰ هکتار و وسعت مراتعی که در قالب طرح های مرتعداری واگذار شده ۷۵۰ هزار هکتارعنوان شده است.ک/۳

۵۱۲/۶۶۸

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.