۶۰ تا ۶۵ درصد از بیماری های مغزی و عروقی با فشار خون بالا در ارتباط است

اردیبهشت ۱۴۰۳

بر اساس نتایج حاصل از بررسی ها و مطالعات مختلف، حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد از بیماری های مغزی و عروقی ،۵۰ درصد از بیماری های قلبی با فشار خون بالا در ارتباط است.

مصطفی گرجی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: معضل بیماری های مزمن و غیر عفونی چند سالی است که دامن گیر جامعه بشری شده و تا زمانی که با عوامل خطر این بیماری ها به درستی مقابله و مبارزه نشود،  کنترل و پیشگیری از بیماری های مزمن امکان پذیر نخواهد بود.

 وی با اشاره به اینکه فشار خون بالا از جمله بیماری ها و عوامل مزمن بسیار شایع در بین مردم است، افزود:  افزایش فشار خون در اغلب موارد بدون علامت است و این نوع نارسایی بدون اینکه فرد چندان متوجه آن شود،  موجب تغییرات ساختاری در شریان هایی می گردد که به مغز ، قلب، کلیه ها و قسمت های دیگر بدن خون می رسانند.

 گرجی تاکید کرد: بر اساس نتایج حاصل از بررسی ها و مطالعات مختلف،  حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد از بیماری های مغزی و عروقی و ۵۰ درصد از بیماری های قلبی، با فشار خون بالا در ارتباط است.

 وی با بیان اینکه سالانه جمعیت بسیار بسیاری از مردم جهان بر اثر فشار خون بالا و عوارض آن  جان خود را از دست می دهند،  خاطر نشان کرد:  مهم ترین راه پیشگیری از فشار خون بالا،  اصلاح عادات زندگی به ویژه رژیم غذایی کم نمک، ورزش و فعالیت منظم، پرهیز از نوشیدن الکل و جلوگیری از چاقی و اضافه  وزن است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.